Gå til innhold
  • Bli medlem

Spørsmål, diskusjon, research og påmeldinger til gruppebygget


Anbefalte innlegg

  • Svar 65
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

Gjest Jan Erik Johansen

Er det bygget i CCCP eller Russland eller har rød stjerne eller sigd og hammer, med unntak av Maus...kjør på er min mening.

 

:) Janse

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jan Erik Johansen

Hvis det åpenbart er brukt av de røde, ja. Tror ikke det er så fryktelig mange som blir med på de premissene, bedre å inkludere enn eksludere for å si det sånn.

 

:) Janse

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det åpenbart er brukt av de røde, ja. Tror ikke det er så fryktelig mange som blir med på de premissene, bedre å inkludere enn eksludere for å si det sånn.

:) Janse

 

 

Jeg er for å inkludere, ikke eksludere og anser det da for avgjort :)

 

 

Er utstyret blitt laget eller brukt av sovjet/Russland synes jeg det da er bare å kjøre i vei å melde på bygg..

 

 

Ed

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Red star rising innebærer vel at vogna var med å spredde gladkommunisme i Kremls navn - altså russisk utstyr med rød stjerne (eller som kunne hatt stjerne, da ikke alt russisk utstyr har stjerne). Da blir det alt utstyr som er brukt av kommunistrussland - dvs ikke Mig 21 fra Tsjekkia osv. Eller tar jeg feil? Hvis gruppebygget vannes ut mer nå, kan vi ike gjerne kalle det militært utstyr fra alle eraer brukt av menneskheten :P

 

Med vennlig ironisk og sarkastisk undertonehilsen

:) Rune

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenkte mest på våpenhjelpa under krigen. "Lend-Lease" avtalen brakte mye vestlig matriell til Sovjetunionen som ble brukt på mesterlig vis.

 

Det andre jeg tenkte på var sovjetisk matriell i bruk andre steder i verden med hjelp fra opphavslandet. SA-2 Guideline i Vietnam, Cuba, Egypt eller Syria for å nevne noe.

 

Jeg melder meg i alle fall på med en SA-2 Guideline i 1/35 skala.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er umulig aa isolere valg av materiell fra politikk, og Sovjetunionens leveranser av materiell til vennligsinnede stater var med paa aa sikre de innflytelse.  Er enig med Anton at sovjetisk eller russisk-produsert materiell brukt av andre land forteller en viktig del av historien naar temaet for gruppebygget er saapass vidt.  Alternativet hadde vaert aa innsnevre det til aa gjelde materiell kun med en roed stjerne paa.

 

Selv har jeg saa mange prosjekter som jeg vil gjoere ferdig at det er vanskelig aa hive seg med, men jeg har ting paa loftet som fint passer inn i dette temaet.

 

Jens

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et gruppebygg som har bra konsistens og styring så langt. Jeg håpet at det ble mange landgående kjøretøyer med belter og hjul fra BTR og halvmoderne doninger. Majoriteten av oss har vært i forsvaret på 80- 90 tallet og pugget kjenningstjenester.... så det blir morro å få litt kjøtt, "eller" plast på bena her. Gleder meg stort , om flere bygger kjøretøyer fra motoriserte infaneri divisjoner, luftbårene,  og eller marineinfanteriet fra Kola halvøya.  Det er sikkert flere her som kan hjelpe her med ugraderte info og bilder fra den tiden med nummer og emblemer på vogner. Finn frem gamle kjenningsmanualer, Janes Defence, Soldat und teckhnich  og Forsvarets forum fra loft og kjellere. Jeg må ta en titt blant ubyggde sett og kan så langt identifisere MT-LB, SA-13 Goopher, SA-9 Gaskin, og Shilka, BTR-ene... Får håpe at dette gruppebygget sper på med moderne panser kjøretøyeter til neste Skala :thumb:

Melder meg på når jeg har bestemt meg for kjøretøy  som kan bygges, ikke umulig at det blir flere modeller.. Bra tiltak :thumb:

 

Siden tidsfristen er såpass lang, syntes jeg folk kan spandere på seg et nytt "jomfrulig sett" og vise frem støperammer og ta en ditto annmeldelse av sakene. Trumpeter spyr ut kjøretøyer og fly over en lav sko for dagen. Mange av oss har sikkert hauger av Dragoon sine gode gamle BMP, og BRDM , T-80 osv..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.




×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å besøke og/eller registrerer deg på vårt forum aksepterer du våre vilkår og personvernregler. Bruksvilkår.