Alexander Borgersen Posted April 2, 2012 Share Posted April 2, 2012 Er litt usikker på om T90 også skal være med her:) Er jo nesten ferdig, men har en byggetråd av den:) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Håvard S. Nisja Posted April 2, 2012 Share Posted April 2, 2012 Tidsrom 01. April - 31 Desember 2012 - Alle modeller må være ustartede sett, eller et sett som du anser er "akkurat på startet". Wuhu! Da rekker jeg å bli ferdig også da (kanskje)! Flotte saker Edward, dette blir bra. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Edward H. Valholm Posted April 2, 2012 Author Share Posted April 2, 2012 Er litt usikker på om T90 også skal være med her:) Er jo nesten ferdig, men har en byggetråd av den:) Hvis den er nesten ferdig tror jeg du burde se på muligheten til å starte friskt på nytt med en annen russisk/sovjetisk modell.. Ed Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Alexander Borgersen Posted April 2, 2012 Share Posted April 2, 2012 Ja da blir det BTR:) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tormod Sørvang Posted April 2, 2012 Share Posted April 2, 2012 Holder det om objektet er produsert i Sovjet/Russland eller må den også være i bruk der?. Jeg tenkte da på sovjetisk bygd og til dels operert, men i et annet land. Hva med bygd i ett annet land og operert i Sovjet/Russland?. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Torgeir Eikeland Posted April 2, 2012 Share Posted April 2, 2012 Mye preik her. Lite bygging. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Edward H. Valholm Posted April 2, 2012 Author Share Posted April 2, 2012 Mye preik her. Lite bygging. Så bli med du også da.. Jeg vil gjøre min T-90 ferdig først.. I det minste få maling på den før jeg starter på Shilkan.. Ed Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Torgeir Eikeland Posted April 2, 2012 Share Posted April 2, 2012 Mye preik her. Lite bygging. Så bli med du også da.. Jeg vil gjøre min T-90 ferdig først.. I det minste få maling på den før jeg starter på Shilkan.. Ed Jau. Jo. Jeg vet jo akkurat hva jeg ville bygd, men man har så mangt som skal bygges... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Anton Chumak Posted April 3, 2012 Share Posted April 3, 2012 Siden du er sjefen Edward, hva er dommen din når det gjelder Tormod sitt spørsmål? Jeg synes det er greit. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jørgen Tangerud Posted April 3, 2012 Share Posted April 3, 2012 Melder meg på her, har en JSU 152 og I-16 combosett liggende, trekker ned nivået på gruppebygget, men trenger treninga Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kjetil Åkra Posted April 3, 2012 Share Posted April 3, 2012 Tror ikke du trekker ned, Jørgen. Bygg I-16 da!!! Jeg vet om en annen som blir glad for det! Kjetil Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Edward H. Valholm Posted April 3, 2012 Author Share Posted April 3, 2012 Siden du er sjefen Edward, hva er dommen din når det gjelder Tormod sitt spørsmål? Jeg synes det er greit. Personlig synes jeg at det helst skal være bygd i det tidl. sovjet eller Russland. Er usikker her gitt.. Noen andre av gruppebyggets medlemmer som har en mening om dette? Ed Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Edward H. Valholm Posted April 3, 2012 Author Share Posted April 3, 2012 Melder meg på her, har en JSU 152 og I-16 combosett liggende, trekker ned nivået på gruppebygget, men trenger treninga Velkommen Jørgen! Ed Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Jan Erik Johansen Posted April 3, 2012 Share Posted April 3, 2012 Er det bygget i CCCP eller Russland eller har rød stjerne eller sigd og hammer, med unntak av Maus...kjør på er min mening. Janse Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Edward H. Valholm Posted April 3, 2012 Author Share Posted April 3, 2012 Er det bygget i CCCP eller Russland eller har rød stjerne eller sigd og hammer, med unntak av Maus...kjør på er min mening. Janse Da mener du også f.eks. typen tyske tankser som ble tatt som bytte og brukt av sovjetiske styrker, eller amerikansk materiale gitt. ? Ed Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Jan Erik Johansen Posted April 3, 2012 Share Posted April 3, 2012 Hvis det åpenbart er brukt av de røde, ja. Tror ikke det er så fryktelig mange som blir med på de premissene, bedre å inkludere enn eksludere for å si det sånn. Janse Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Edward H. Valholm Posted April 3, 2012 Author Share Posted April 3, 2012 Hvis det åpenbart er brukt av de røde, ja. Tror ikke det er så fryktelig mange som blir med på de premissene, bedre å inkludere enn eksludere for å si det sånn. Janse Jeg er for å inkludere, ikke eksludere og anser det da for avgjort Er utstyret blitt laget eller brukt av sovjet/Russland synes jeg det da er bare å kjøre i vei å melde på bygg.. Ed Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Roar Stensrud Posted April 3, 2012 Share Posted April 3, 2012 Kort sagt: Sovjetisk/Russisk brukt. Ikke nødvendigvis bygget? Dvs: Mathilda med Sovjetisk merking = OK. T-34 med Britisk merking = ikke OK? R. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Anton Chumak Posted April 3, 2012 Share Posted April 3, 2012 Min personlige mening er at Russiskbygde ting bør være med uansett merking. Dvs T-34 med Britiske merker ok (fantes det slike?) men ikke Mathilda med med Sovjetiske merker. MiG-21 uansett land osv... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rune Haugen Posted April 3, 2012 Share Posted April 3, 2012 Red star rising innebærer vel at vogna var med å spredde gladkommunisme i Kremls navn - altså russisk utstyr med rød stjerne (eller som kunne hatt stjerne, da ikke alt russisk utstyr har stjerne). Da blir det alt utstyr som er brukt av kommunistrussland - dvs ikke Mig 21 fra Tsjekkia osv. Eller tar jeg feil? Hvis gruppebygget vannes ut mer nå, kan vi ike gjerne kalle det militært utstyr fra alle eraer brukt av menneskheten Med vennlig ironisk og sarkastisk undertonehilsen Rune Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tormod Sørvang Posted April 3, 2012 Share Posted April 3, 2012 Jeg tenkte mest på våpenhjelpa under krigen. "Lend-Lease" avtalen brakte mye vestlig matriell til Sovjetunionen som ble brukt på mesterlig vis. Det andre jeg tenkte på var sovjetisk matriell i bruk andre steder i verden med hjelp fra opphavslandet. SA-2 Guideline i Vietnam, Cuba, Egypt eller Syria for å nevne noe. Jeg melder meg i alle fall på med en SA-2 Guideline i 1/35 skala. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Roar Stensrud Posted April 4, 2012 Share Posted April 4, 2012 Dvs T-34 med Britiske merker ok (fantes det slike?) Ja, en. Så vidt meg bekjent ved El Alamein Da blir det alt utstyr som er brukt av kommunistrussland Enig med Rune. R. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jens Håkon Brandal Posted April 4, 2012 Share Posted April 4, 2012 Det er umulig aa isolere valg av materiell fra politikk, og Sovjetunionens leveranser av materiell til vennligsinnede stater var med paa aa sikre de innflytelse. Er enig med Anton at sovjetisk eller russisk-produsert materiell brukt av andre land forteller en viktig del av historien naar temaet for gruppebygget er saapass vidt. Alternativet hadde vaert aa innsnevre det til aa gjelde materiell kun med en roed stjerne paa. Selv har jeg saa mange prosjekter som jeg vil gjoere ferdig at det er vanskelig aa hive seg med, men jeg har ting paa loftet som fint passer inn i dette temaet. Jens Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Alexander Borgersen Posted April 4, 2012 Share Posted April 4, 2012 Da kan det hende at jeg bidrar med enda et sett, en T90:D Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
André Kristoffersen Posted April 4, 2012 Share Posted April 4, 2012 Et gruppebygg som har bra konsistens og styring så langt. Jeg håpet at det ble mange landgående kjøretøyer med belter og hjul fra BTR og halvmoderne doninger. Majoriteten av oss har vært i forsvaret på 80- 90 tallet og pugget kjenningstjenester.... så det blir morro å få litt kjøtt, "eller" plast på bena her. Gleder meg stort , om flere bygger kjøretøyer fra motoriserte infaneri divisjoner, luftbårene, og eller marineinfanteriet fra Kola halvøya. Det er sikkert flere her som kan hjelpe her med ugraderte info og bilder fra den tiden med nummer og emblemer på vogner. Finn frem gamle kjenningsmanualer, Janes Defence, Soldat und teckhnich og Forsvarets forum fra loft og kjellere. Jeg må ta en titt blant ubyggde sett og kan så langt identifisere MT-LB, SA-13 Goopher, SA-9 Gaskin, og Shilka, BTR-ene... Får håpe at dette gruppebygget sper på med moderne panser kjøretøyeter til neste Skala Melder meg på når jeg har bestemt meg for kjøretøy som kan bygges, ikke umulig at det blir flere modeller.. Bra tiltak Siden tidsfristen er såpass lang, syntes jeg folk kan spandere på seg et nytt "jomfrulig sett" og vise frem støperammer og ta en ditto annmeldelse av sakene. Trumpeter spyr ut kjøretøyer og fly over en lav sko for dagen. Mange av oss har sikkert hauger av Dragoon sine gode gamle BMP, og BRDM , T-80 osv.. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts