Gå til innhold
  • Bli medlem

Takk for i år !


Thor A. Granheim

Anbefalte innlegg

Det er ett av årets høydepungter det her, alltid hyggelig å møte de man snakker med på forumet :)

Det var en kjempe tilstelning som vanlig veldig synd at det kræsja med utstillinga i Sverige, for det skorta litt på utstillere og modeller, selv så ble det bare med en modell i år fra meg, men sattser på å komme sterkere tilbake til neste år.

Midagen i år synes jeg og en del andre var meget bra, så skryt for maten skulle overbringes fra resepsjonen til kokken. :thumb:

 

 

Niclas :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for ei hyggelig helg! Honnør til styret som har tatt på seg den store jobben det er å gjennomføre Skala. :thumb:

 

Dette IPMS-arrangementet blir bare bedre for hvert år, synes jeg, sjøl om vi var uheldige med kollisjonen med det svenske arrangementet i år. Foredraga var interessante, som vanlig. Personlig synes jeg nesten den aller beste delen av Skala er lørdagskvelden etter middagen, når vi kan ta en øl og gå og rusle omkring blant salgsstandene eller se på utstilte modeller og diskutere dem sammen med andre modellbyggere. De som ikke overnatter i hotellet til Letohallen, går glipp av noe der.

 

Einar S  :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er alltids et høydepunkt å være på SKALA, og man treffer de hyggeligste folk der.

Vil takke styret i IPMS og andre ildsjeler for nok et vellykket arrangement. :cheers:

 

 

...og vil rette en spesiell takk til Remi og Finn-Ove for at de viste sporty storsinn da jeg i min klønethet klarte å velte et bordskilt over modellene deres. :doh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selv om jeg var en av "pådriverne" så slenger jeg meg på og sier takk jeg også  :)

Takk for oppmøte, deltagelse og bistand.

 

Når det blir såpass vellykket som det ble, og folk er fornøyd så er det i seg selv belønning nok for "strevet".

Det har ikke vært direkte slitsomt, men kan vel betegnes mer som til tider intenst.

Så lenge det i år ble mulighet for å være litt sosial på lørdagskvelden oppveier alle de positive tilbakemeldingene den delen av helga som må legges ned i arbeid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skulle til å skrive nettopp det Jens Roger skrev, så jeg hiver meg heller bare på, og skriver ENIG!  wOOt

 

Alt arbeid er glemt, når vi møtes igjen, og den gode stemningen er der - lørdag kveld er en høydare,

helt klart, og noe jeg tror vi er nær alene om. Både Alexander og Malcolm bemerket, at det der hadde de

aldri vært med på noe sted før.

 

Så, noe riktig må vi gjøre....  ::)

 

Kræsjen med IPMS Open var uheldig, jeg har gitt meg selv i oppgave å sikre at dette ikke gjentar seg til året.

 

Takk til dere alle som var med å gjøre SKALA til den happenningen det er!

 

Vennlig hilsen

 

Morten

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

...og vil rette en spesiell takk til Remi og Finn-Ove for at de viste sporty storsinn da jeg i min klønethet klarte å velte et bordskilt over modellene deres. :doh:

 

Jeg må innrømme at jeg ble litt svett ja, men det er jo dessverre sånn som skjer. Det vil jo bli bedre med et annet patent på skiltinga!

 

Ellers vil jeg si at det var en utrolig koselig helg, jeg har igjen lært MYYYYE og har fått lytte til råd fra en rekke mennesker som VIRKELIG vet hva de snakker om! Jeg setter stor pris på måten man blir tatt imot på, selv når man spør og graver om de mest trivielle og grunnleggende teknikker.

 

Gleder meg allerede til neste år!

 

FO

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg kan ikkje ana enn å sei tusen takk eg heller,innsatsviljen og arbeidet folk legger ned her er fantastisk.

Mine oppgaver som riggesjef var smelle opp et par bord sammen med Mats og brått så hadde folk satt seg sjølv i arbeid.Heilt suverent!

 

Så eg tek meg faaan på å komme attende i 2013 eg au :)

 

Knut-H

Lenke til kommentar
Del på andre sider

...og vil rette en spesiell takk til Remi og Finn-Ove for at de viste sporty storsinn da jeg i min klønethet klarte å velte et bordskilt over modellene deres. :doh:

 

Hehe, ble litt småstressa der ja Geir!

Men slikt kan hende selv den beste! Takker for god hjelp for oppretning av knekte hjul-bein!  wOOt

Og så vil jeg rette en takk til alle dere som har bidratt, dere gjorde en glimrende jobb i helga!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nok en som slenger seg med her. Enig med alle sammen, topp opplegg, med mye greie folk, ikke så ille mat (faktisk ganske god mat!), flotte demoer (takk til Sverre og Alexander), riktig så mange tilskuere som ikke var modellbyggere og ganske mye flotte salgsboder! Fikk med med noen modeller som jeg har lett etter lenge, og noen som jeg bare måtte plutselig ha (men US henger i skala 1:24 var det ingen som hadde...). Det var også ganske morro med modeller som bevegde seg rundt i lokalet, tror nok jeg må begynne å se meg etter en 1:14 us lastebil, dyrt men morro!

 

Takk til Skala komiteen og alle andre, jeg hadde en flott helg, og håper alle andre også hadde det bra!

 

Jeg kommer tilbake til neste år, og håper alle andre (pluss enda flere) også kommer i 2013 med enda flere modeller, kanskje t.o.m flere pansermodeller?!

 

-Kjell B

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg for min del må takke for gode tilbakemeldinger. Godt å høre at folk synes det fungerer! :thumb:

 

Men, det blir ikke noe uten alle dere som kommer. Glem ikke det. Dere har selv den største "skylden" for at det blir så hyggelig. ;) Vi som jobber med det bare tilrettelegger. SKALA er vel et typisk eksempel på at frasen "av modellbyggere, for modellbyggere" faktisk har noe for seg.

 

Tusen takk til alle som kom og gjorde det til denne hyggelige helgen. :) :)

 

R. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk bare med meg søndagen, men det er i hvert fall bedre enn ingenting. Får håpe ting klaffer bedre til neste år slik at jeg får med meg begge dager. Det var mange jeg ikke rakk å få pratet med - blir fort til at man skravler mest med gamle kjente. Uansett - takk for et flott arrangement!

 

Ragnar ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er inntrykkene fordøyd og vel så det. Stilte på lørdags morgenen i år og allt var forhåndspåmeldt og det var god plass på bordene. Store lokaler med god tumle plass!. Litt kaotisk hotell med mye som skjedde den helgen... Jeg var faktisk inne å så på sammlermessen der oppe, all porselenen, noen brukte bøker og tja nips ..."super kitch og ditto"  .. artig "sosial antropologisk opplevelse" var det.... ::), sikkert gjensidig for de i andre etasjen som fant veien ned i kjelleren :D

 

Fikk jo truffet og snakket med noen av dere.... Tiden gikk fort og det skulle dømmes , drikkes og spises innimellom.

Maten i år var slett ikke værst, satte til livs en stor porsjon blåskjell og ditto fiskemat avrundet med Spareribs :cheers:.

 

Lørdagskvelden dro seg ut i de små timer, det ble pratet løst /fast, på tysk, engelsk, og bygdemål... om atomvåpen,kvinnfolk, væring, wiskey, luftforsvaret,  racerbiler, konebiler og annet svada ;D, og matlysten var dårlig kl 0800 påfølgende morgen...så vi tok en senere frokost..

 

Søndagen gikk sin gang med kjøp og mer kjøp... avgangen hjem ble såpass hurtig avviklet  at vi glemte vår egen u-båt modell og avleveringer av  små pakker til den ene og den andre.... det kommer alltids en postmann :thumb:

 

Alt i alt vel blåst :thumb:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan bare slutte meg til alle superlativene som er overøst arrangementet her. Stemning, mat, lokaler, opplevelser, turmusikken  ::), alt var med på å gjøre dette til et av de årlige høydepunkt.  :thumb:

 

Den messa i storhallen ja. Satt en times tid og tok imot inngangspenger i døra hos oss, og det var en god del folk som tok turen ned for å se hva som foregikk i kjelleren også, og selv om de fikk billigere inngang når de fremviste billett til "stormessa" var det ikke alle som var fornøyde med det. Og når undertegnede omtalte hamsterne og tuskrottenes årlige høydepunkt som et loppemarked, trykket jeg tydeligvis på noen ømme punkter. En kar ble faktisk skikkelig rød i toppen før han utbasunerte at "DET ER IKKE ET LOPPEMARKED, DET ER EN SAMLER- OG ANTIKKMESSE!!!!!"

 

You say potato....... :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.



×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å besøke og/eller registrerer deg på vårt forum aksepterer du våre vilkår og personvernregler. Bruksvilkår.