Gå til innhold
  • Bli medlem

Organisering av SKALA 2012


Roar Stensrud

Anbefalte innlegg

  • Svar 84
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

Dessverre er det en stund siden jeg har vært på SKALA, men i år så skal jeg greie å komme meg bort. Mest sannsynlig. Derfor er jeg villig til å stille som dommer innenfor fly i år og. Det var kjempeartig sist gang, med sånne "giganter" innafor norsk modellbygging som Andre og Jens.  :) Jeg kommer til å stille i propell 1/48 basic, og 1/72 moderne jet. Så jeg kan dømme i andre klasser, helst fly om det passer.

 

Må også gi stor  :thumb: for at dere la til enkle bremseledninger som "basic". Det er ikke vanskeligere å utføre enn å bestille AM dekaler på nettet, eller lage belter.  ::)

 

Et lite raskt spørsmål om det er lov: Jeg har en F-117 i 1/72 skala som jeg har tenkt å ta med. Denne er ute av esken, men jeg har fylt igjen noen panellinjer og modifisert understellet til å være halvt "retracted". Jeg regner med jeg skal stille i Advanced? Bare for å være sikker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi er foreløpig 3 fra IPMS Øst  :)

 

Leif

 

Hvem er de og hva ønsker de å gjøre?

 

Igjen utnevner jeg meg herved som (u)offisiell videomeister på seminarene og distribuerer ut film tilgjengelig for folket etterpå..

 

Du er offisiell videomeister. Vi sørger for hardware (unntatt kamera hvis du vil bruke ditt eget som synes mer enn godt nok for oppgaven). Du sørger for å koble ting sammen slik at det virker. Besvergelser og djevelutdrivelse er tillatt dersom det anses for nødvendig for at ting skal virke... ;D

 

Lyd og lys tror jeg vi skal få en ordning på, så det er videobiten, inkludert streaming av seanser på lerret som du må ta deg av.

 

R. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Initiativ og frivillighet skal ikke oversees  ;)

Når det gjelder dømming må jo alltid en gang være den første, og jo fler som får erfaringen, føler seg komfortable, gjør en god jobb etc. etc. jo fler har vi å velge mellom i kommende år.

Skal se om jeg ikke kan få flettet deg inn i noen klasser i dommermatrisen.

Du kan jo sende meg en PM med hvilke klasser du eventuelt tenkte å stille i selv.

 

Takker  :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dommerkabalen begynner å flaske seg, men jeg skal se om jeg kan lure deg innimellom.

Alltid greit å få bygd opp litt kompetanse, og greit å ha litt kapasitet i bakhånd ved eventuelle frafall.

 

På fredagskveld er det alltids bruk for endel arbeidsvillige sjauere.

Montering og utplassering av bord og lignende.

 

Minner meg på...

Har flere ganger tenkt at dette ville fungert mye enklere hvis vi kunne ha en fastsatt "gulvplan".

De gangene jeg har vært med å rigge så blir det mye unødig armer, bein og fram og tilbake fordi det er 3-4 personer med hver sin formening om hvordan ting skal arrangeres som skal formidle dette til 5-6 andre som skal prøve å få det gjort.

Siden vi vet størrelsen på lokalet og bordene, og mulighetene for å skille ut områder, er det noen som har laget en gulvplan?

Hvis ikke er dette noe vi burde vurdere, om ikke annet så til neste år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jens Roger: Som hoveddommer bør du jo ha litt å si i forhold til bordplassering og klassene også. I utgangspunktet legger vi en plan på fredagskvelden sammen med de enkelte bordsjefer. Så får vi så langt det lar seg gjøre jobbe i henhold til denne planen ettersom modellene kommer inn på lørdagen. Vi vet jo aldri nøyektig hvor mange modeller det kommer i hver klasse. En bordplan bør vi også ha for det øvrige lokalet, men der er det mye vi ikke vet ennå.

 

Uansett er det bl.a. sånt som dette som SKALA-komiteen, som SKAL opprettes i løpet av årsmøtet, skal ta seg av. Jeg har utarbeidet en "stillingsinstruks" for SKALA-komiteen. Og den håper jeg å få presentert i et pre-SKALA nummer av Limtuben.

 

R. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blir med fra fredag jeg.

Og jeg er vel en av de som har hatt formeninger om hvordan det skal være når vi har styra som værst tidligere  ::)

 

Det jeg egentlig savner er et blue-print på arealet, slik at vi kunne sjonglert litt på forhånd.

Litt enklere å prøve forskjellige oppstillinger på PC på forhånd enn å flytte rundt på ting på fredagskvelden.

Dette uavhengig av hva som skal hvor.

Men plasseringen av klasser i forhold til størrelse kan jeg jo ta avgjørelsene på også.

 

En komite høres ut som løsningen. Full av optimisme. Stå på  :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Hei

 

Er det kommet frem til noen form for liste over de som skal bidra?

 

Bare lurte på om jeg står oppført på registreringa eller ikke

 

I så tilfelle når må jeg møte opp på lørdagen ?

 

Beklager dårlig tilbakemelding. Nå har gutta fra IPMS Sør blitt engasjert til å ta seg av registreringa ettersom de har lang og god erfaring med å avholde modellkonkurranse. Men vi har alltid behov for flere folk, så hvis du greier å være på plass til kl. 1000 på lørdagen, så er det andre ting i resepsjonen som må bemannes også. Betaling for andre ting, navnskilt o.l. Det kan jo også være at våre blide sørlendinger trenger enda en hånd til registreringen.

 

R. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har påtatt meg å prøve å lage en form for gulvplan/arealoversikt.

 

Det meste av fredagens klargjøring regner jeg med faller på de mest lokale, med mindre noen har booket hotell fra fredag kveld og ønsker å trå til.

Kommer med en oppdatering på dette etter lokalmøte på tirsdag.

 

Forøvrig: er det noen som vet de skal ha salgsbord som ikke har meldt ifra så send meg en PM.

Det samme gjelder dersom det er lokalavdelinger som ønsker egne bord.

 

Jens Roger

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.




×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å besøke og/eller registrerer deg på vårt forum aksepterer du våre vilkår og personvernregler. Bruksvilkår.