Gå til innhold
  • Bli medlem

Semovente 75/18 (Italeri 1/72) FERDIG


Rune Haugen

Anbefalte innlegg

Hei!

 

Her er en liten blikkboks jeg har jobbet med litt på si som bidrag til Pasta-gruppebygget. Modellen er vel en eldgammel Esci-utgave i ny forkledning. Rævva belter i hvertfall. Bygd rett ut av eska og malt med Vallejo og Xtracrylics. Fra enheten 132 "Ariete" panserdivisjon som brukte den ved El Alamein i 1942.

 

Review her:

 

http://www.missing-lynx.com/reviews/small/italeri7045reviewgp_1.html

 

Bilder:

 

Semovente_1.jpg

 

Semovente_2.jpg

 

Semovente_3.jpg

 

 

Går faktisk med mye tid på en så liten modell med gubber osv. Skal lage en base etterhvert om jeg gidder. Mange andre prosjekter som trekker :)

 

Mvh

:) Rune

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For en knøttmodell!!! Synes forresten bakgrunnen i det siste bildet var heslig. ;) Beltene så litt tjukke ut. Finnes det feks friulmodelbelter i 1/72?

 

Jepp, beltene er megatjukke... Skulle gjerne hatt bedre belter, men har ikke hørt om aftermarket i denne skalaen. Bakgrunnen nederst ligner litt på fandens oldemor :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nice med en ferdigstillelse i Pastagruppebygget da. Og du har rett, litt lite fart har det vært men det kommer nok mer etterhvert når man får tid. Selv har jeg bannet på at før jul skal Fiat BR20 være helt ferdig så får vi se om det går. Den er snart klar til grunning og maling, men jeg er bortreist på jobb i 4 uker så det går nok litt tid før neste oppdatering kommer. Re2002 terapibygg som har gått samtidig med Fiaten for den mentale helses skyld er dekalert og skal bare væres, men den har jeg ikke tatt i egen tråd. Så gruppebygget er ikke glemt, det har også vært så mye sparkling og pussing i flere omganger som har tatt tid og som jeg ikke ser har danner grunnlaget for interessante poster....

 

Jeg synes vogna ble flott, at beltene er tjukke osv kommer jo av settets kvalitet og det er ok å smelle noe ferdig også og ikke bruke en formue og et hav av tid på aftermarket innimellom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne skal du være fornøyd med. Syns selv småpanser 1/72 skalaen kan være en pain the ass. Har en del gamle esci sett på samvittigheten og de tjukke beltene var alltid problematisk, enten røk de, eller så knakk spenn- og driv hjulene av. Nål og tråd ble flittig brukt, kanskje derfor jeg fikk karakter M i tekstil ag på skolen  ;D

 

Ps! skal snart ta opp igjen pasta tråden min igjen.

 

 

Tommy  :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.



×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å besøke og/eller registrerer deg på vårt forum aksepterer du våre vilkår og personvernregler. Bruksvilkår.