Gå til innhold
  • Bli medlem

Navn på emne / tråder på forumet


Anbefalte innlegg

Hm, jeg får vel komme med en komentar i denne tråden da den på falende begynner å rette seg mot meg  :shifty:  ::)

Jeg var jo en av de som slang meg på bølgen med det å ha en egen innkjøpstråd, i "arbeidsbenken" min, jeg så på det som intresangt å se litt hva andre kjøpte, og kunne komme med spørsmål  om produktet om pris og andre relevante spørsmål på det som enkelte kjøpte.

Å det kunne jo jeg å. Det kan jo virke som om jeg har tatt av litt, i forhold til andre  ::)

Jeg kan si det med en gang at tråden alldrig ble/blir brukt som noe show of/blære med det jeg har kjøpt. Selv om det kan virke sånn.

Jeg tente på ideen med det at det skulle hvere en litt informativ post på hva som finnes på markeddet til denne hobbyen.

etter å holt på en stund så åppdaga jeg at det kunne virke litt show of, og tok det opp med noen kolegaer her på forumet og fikk inntrykket av at de ikke syntes det, og fortsatte.

Litt slengbemerkninger har jeg jo fått opp gjenom tidene som: har du ikke noe liv utenom hobbyen, eller bruker du alle penga dine på plastik. Legger du ut alt på forumet for å vise deg. osv

Å som svar, jeg har et allsidig liv er fortsatt gift ( med en forståelsesfull kone) og har tre barn.  Røyker ikke og drikker svert sjelden (alkohyler :cheers:) ) så litt plastikk blir det i steden ;)  og innkjøpstråden har kun men for å hvere informativ.

 

 

Jeg har dog lurt litt på hvorfor folk poster info om alt de kjøper her inne. Kanskje det er den beste måten å holde rede på hva man har og når man kjøpte det?

 

Arild :)

 

Det har faktisk blitt til det, og det er også noe av grunnen til at jeg har fortsatt med tråden.

har desverre sividd av noen små grå med åra og blir ikke så mye skarpere  med åra  :pinch:;)

 

Så foresten en fin link som Edward la ut i :Hva pokker ligger i hyllene?

kommer vel til å bruke den etter hvert

 

Hvem vet? Bekymra for at kona skal slumpe til å lese tråden, kan de jo i alle fall ikke være  ;D

 

Arild

 

Det er jeg ikke  :)

 

Kanskje noen bare lider av lengre fremskreden materialisme enn andre?

 

I liten skala  ;) Litt Onkel skrue kansje...  Jeg har vel blitt litt mere sammler en bygger med åra  ::)

 

 

Du skjønner jo at det omhandler innkjøp denne personen gjør i forhold til hobbien sin :)

 

Så det betyr at det blir galt av meg å legge ut hva jeg kjøpte på Rema 1000 tidligere i dag under titlen "Innkjøpstråd"?  ;D ;D

 

Henrik

 

 

Hadde du funnet noe som matnyttig til hobbyen er det jo bare å legge det ut på en innkjøpstråd eller tips og triks  ;) Rømmelokk er gamelt nytt ;);D

 

 

Å sette tittelen "Innkjøpstråd" er ikke veldig kreativt... disse gidder jeg ikke å åpne engang. >:(

 

Det er jo fritt fram for alle og en hvær. Men jeg skjønner ikke Hvorfor du skal bli sur for det ?

At det for det meste er bil relaterte stoff som står der, har jeg forståelse for at ikke gidder å lese.

Men har du noe bedre alternativ til Innkjøpstråd så er jeg åpen for forslag :)

 

 

 

 

 

Men til litt av det som var i trådstarten. litt artige navn på tråder er jo bare artig, men jeg synes det til tider at mange av dem har litt for mye internhumor. Så i parangtes burde det stå hva det gjelder, så det ikke er så mange som mister interessen før dem har sjekka det ut og kansje går glipp av viktig/nyttig info.

 

 

Niclas :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For å spore tråden av helt... Og som en kommentar til det å legge ut hva man har kjøpt på REMA 1000 i innkjøpstråd...

 

Når jeg bodde i Haugesund hadde jeg en kompis som ble kjent med en pike fra Danmark, denne hete romanse skulle kulminere med at de to skulle møtes i Oslo da piken hadde et raskt ærend der. Jeg fikk oppdraget med å være "vingmann" for kompisen, da han ble en smule nervøs før det store møtet. Siden det var rett før jul og han betalte billetten så ble jeg med. Jeg tilbrakte mesteparten av dagen alene i hovedstaden og slo fast at når vi nå returnerte til Haugesund ville jeg ikke rekke å handle inn mat for dagen! Stakk derfor innom REMA for litt brød, melk og småtteri.

 

Vel fremme i Haugesund gikk man på flybussen inn til byen. På bussen traff man en kjenning, som spurte om man hadde vært i Oslo? Jo, man måtte jo si at man hadde vært der....Kjenningen spurte så selvsagt om man hadde handlet? Igjen jo...man hadde jo handlet litt...."hva har du kjøpt da?" Spør kjenningen, "neeei" svarer jeg...."litt brød og melk og sånt...." Ansiktsutrykket hans var ubetalelig....

 

 

FO

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Innkjøpstråden min har gjort att ein byggekolega fant jubileumspresang til bestemor si, så desse trådane kan væra rett gode. Han hadde rektig nok ikkje fått kjøpa den, om ikkje da var for att da skulle bli kopi av bestemoras siste bil.

Men ellers, joda, da er litt for å visa kva eg faktisk kjøpe, men som Niclas og seier, da er og informativt. Pisar på tingene, og ikkje minst att da er mykje meir ein kan finna, enn som dei aller fleste av oss veit om. T'd' no, så er da ein ABT Mazda 323 på ebay. Om eg hadde kjøpt denna, og vist fram, så er eg sikker på att mange bilbyggara hadde begynt å grava i ABT sin historie. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Enig med Niclas, trygve og Tor Henning, eg les alle bilrelaterte tråder som fanger min interesse, eg e også såpass heldig at de smågrå er tilstedeværende så eg vet hvem som har interessante poster, så alt som vedrører militært, etc ligger FAR OFF, beklager panserskaller men eg e kongens "vrak" så eg har null interesse for deres område ;).

Så la oss bil nerder kose oss med innkjøps trådene og metallic lakken vår ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 år senere...

//start rant

 

Jeg bruker (faktisk) forumet for å søke etter både referanse- og byggetråder når jeg er på jakt etter noe. Men jeg sliter med å finne tråder hvis havnet på tråden har en helt kryptisk tittel. Jeg vet ikke om det bare er meg som lider under det dette? Er det ikke mulig å gi innlegget et "litt" mer betegnende navn.

 

Men å kanskje måtte søke etter for eksempel "Spitfire" og blir møtt med "Spøttfire me hengerumpe" (Bare ett eksempel) er ikke så veldig givende.

 

//stop rant

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns det er helt greit med morsomme titler på byggetrådene, da jeg selv "prøver" å lage noen, men Edward har et poeng. Skal man i ettertid lete opp gamle byggetråder med "morsomme" titler, blir det helt umulig noen ganger å finne dem igjen med søkeverktøyet.

Hvis jeg tror jeg har skjønt hvordan søkemotoren funker, så skal den også finne ord i selve innlegget. Hva om folk ble flinkere til legge inn korrekt beskrivelse av modell, produsent og relasjoner i første innlegg av byggetråden? da burde det bli lettere å finne fram.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må si at jeg kjenner meg godt igjen i det Torgeir skriver, det er vel stort sett sånn jeg også poster. Men Edward har et godt poeng - det blir nok ikke lett å søke opp tråden senere. Kanskje det hjelper å snu litt på flisa, korrekt navn og beskrivelse først - og så idiotisk tittel til slutt?

 

Ellers så tror jeg at Tommy har helt rett - en god idé å legge korrekt navn og beskrivelse i selve teksten  :thumb:

 

:)

SAS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.



×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å besøke og/eller registrerer deg på vårt forum aksepterer du våre vilkår og personvernregler. Bruksvilkår.