Gå til innhold
  • Bli medlem

Navn på emne / tråder på forumet


Anbefalte innlegg

Det virker som kreativiteten i forhold til navn på emner / tråder her på forumet, har utviklet seg til å bli usedvanlig stor for enkelte.  Mulig dette blir oppfattet som "surk" men jeg begynner å bli lei denne utviklingen.

 

Navn som f.eks. "Britisk heks på to kosteskaft" kan med fordel byttes ut med noe som er letter å forstå, f.eks. "Bristol Blenheim i skala 1:48"

 

Dette vil gjøre det mye lettere for oss forumbrukere å skille ut hva man synes er interressant kontra hva man velger å hoppe bukk over.  I tillegg vil det også gjøre det lettere å søke aktuell informasjon ved en senere anledning.

 

På tide med en kursendring / oppstramming ?

 

Reidar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser poenget ditt, Reidar, selv om jeg velger å ha et nokså avslappet forhold til dette. Det kommer vel kanskje av at jeg leser nesten alt uansett i kraft av mitt embede. Samtidig har jeg ingen problemer med å stille meg bak oppfordringen din. Det går også an å kombinere kreativiteten ved å føye til en nøyaktig betegnelse på forbildet i parentes. Om man i tillegg sørger for å nevne ting med sitt rette navn (og skala!) i postteksten, så er vel mye gjort.

 

Det som irriterer meg mer, er når folk spør om noe uten å gi det ringeste hint om hva de spør om i emnet til tråden. Om ikke annet så er det en utmerket måte å begrense antallet potensielle svar på, og det var neppe meningen.

 

Så for å konkludere; det er gode råd du kommer med Reidar. Vi får satse på at folk tar det til seg. Og det er aldri for seint å tilføye relevant info i emnet når man legger til innlegg i en tråd.

 

Arild :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er både enig og uenig. Finner det ofte underholdende med de "sprøe" og kreative titlene, dog som kan til tider kan være klin umulig å tolke hvike modeller det egentlig dreier seg om.

Men i myriader av byggetråder som opprettes blir sporbarheten fort bort og hvis man ikke er den som ikke leser alt, kan interessante emner fort glippe.

Hvorfor ikke kombinere begge i tittelen?...

 

 

Tommy  :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Søkeverktøyet her ser ut til å fungere såpass bra at du finner det du leter etter selv om ikke barnets rette navn forekommer i tittelfeltet.

Jeg brukte nettopp min egen helveteskatt som prøvekanin.

Men jeg er enig i at komplett ubegripelige trådtitler ikke er utelukkende konstruktivt. Et visst hint om hva det dreier seg om er fint.

Forresten ble jeg litt skuffa da jeg fant ut at det likevel ikke er noen tråd om britisk heks på to kosteskaft her.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er enig i at komplett ubegripelige trådtitler ikke er utelukkende konstruktivt. Et visst hint om hva det dreier seg om er fint.

 

Jepp, så lenge man inkluderer ett godt hint om hva det dreier seg om i trådtittelen, så blir jeg fornøyd  8)

 

Forresten ble jeg litt skuffa da jeg fant ut at det likevel ikke er noen tråd om britisk heks på to kosteskaft her.

 

Joda, den er her - selvsagt med et forståelig trådnavn...  ;)

 

http://www.ipmsnorge.org/forum/index.php?topic=8073.0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å sette tittelen "Innkjøpstråd" er ikke veldig kreativt... disse gidder jeg ikke å åpne engang. >:(

Nei nei, men så velg du bort de, slik som jeg velger bort de fleste tråder jeg ikke aner hva handler om, og noen andre.

Dessuten, så er det jo like forklarende, som det er kjedelig :D Du skjønner jo at det omhandler innkjøp denne personen gjør i forhold til hobbien sin :) Og at han samler det ett sted, uten å spamme hele forumet ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å sette tittelen "Innkjøpstråd" er ikke veldig kreativt... disse gidder jeg ikke å åpne engang. >:(

 

Jeg synes dette kan være artige tråder jeg. Nå ser jeg at det er bilbyggere som er mest aktive på dette og jeg blir ofte misunnelig på alle godsakene som kjøpes inn.

Siden du har et fly i avataren ligger vel interessen din der og da ser jeg at en bilkjøpetråd kan bli en smule kjedelig...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå går det i og for seg an å velge ny tittel på hvert bidige innlegg man har i en og samme tråd, men hvor interessant er det nå uansett å følge med på hva enkelte kjøper? Om man er interessert i hva en gitt person kjøper, så åpner man nok vedkommendes "innkjøpstråd" uansett. Om om det så skulle vise seg at vedkommende hadde kjøpt et byggesett man selv aldri kunne tenke seg så... ja... vel, det er mye man kan ergre seg over her i verden, men nå begynner vi vel å bevege oss i utkanten av hva man skal bruke tid på?

 

Jeg har dog lurt litt på hvorfor folk poster info om alt de kjøper her inne. Kanskje det er den beste måten å holde rede på hva man har og når man kjøpte det?

 

Arild :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå går det i og for seg an å velge ny tittel på hvert bidige innlegg man har i en og samme tråd, men hvor interessant er det nå uansett å følge med på hva enkelte kjøper? Om man er interessert i hva en gitt person kjøper, så åpner man nok vedkommendes "innkjøpstråd" uansett. Om om det så skulle vise seg at vedkommende hadde kjøpt et byggesett man selv aldri kunne tenke seg så... ja... vel, det er mye man kan ergre seg over her i verden, men nå begynner vi vel å bevege oss i utkanten av hva man skal bruke tid på?

 

Jeg har dog lurt litt på hvorfor folk poster info om alt de kjøper her inne. Kanskje det er den beste måten å holde rede på hva man har og når man kjøpte det?

 

Arild :)

Kanskje noen bare lider av lengre fremskreden materialisme enn andre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.



×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å besøke og/eller registrerer deg på vårt forum aksepterer du våre vilkår og personvernregler. Bruksvilkår.