Håvard Faller Posted June 12, 2011 Share Posted June 12, 2011 Jeg prøver å legge inn noen bilder på forumet. På min vanlige PC er det veldig enkelt å komprimere bilder slik at de kan vedlegges mailer eller andre fora. Nå prøver jeg det samme fra en Mac, men da blir bildet bare i en zip, uten at selve bildet blir mindre. Er det noen som har tips om hvordan komprimere bilder på Mac? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Edward H. Valholm Posted June 13, 2011 Share Posted June 13, 2011 Preview reduserer bilder ganske enkelt, og det er raskt og bruker lite ressurser. Åpne et bilde i Preview, deretter klikk på Tools (verktøy) -> Adjust Size (juster størrelse): Hilsen Ed Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kyrre Ingebrethsen Posted June 16, 2011 Share Posted June 16, 2011 Hvis du bruker iphoto kan du eksportere bildene til en egen mappe og redusere størrelse i samme slengen. Det enkleste er å legge bildene i photobucket direkte, etter at du har satt bildestørrelsen i photobucket til f.eks 1024 piksler på tvers. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts