Gå til innhold
  • Bli medlem

Sted, tid, veibeskrivelse og transport


Roar Stensrud

Anbefalte innlegg

Skala 2012 avholdes i Letohallen 17. og 18. mars 2012.

 

BOOKING:

 

Hotellpriser:

• Kr 945,- per døgn i enkeltrom inkl. frokost

• Kr 1095,- per døgn i dobbeltrom inkl. frokost

 

Ved direkte hotellbooking er det viktig at man oppgir at man skal på IPMS arrangement.

 

Bestillinger på rom gjøres på tlf. 63 95 91 00 / resepsjon@letohallen.no

 

Fra Letohallens hjemmeside: http://www.letohallen.no/kalender/ipms-skala-landsutstilling-article128-113.html

 

Program for SKALA 2012

 

Lørdag

• 1000:     Dørene åpnes. Modellinnlevering starter.

• 1300:       Modellinnlevering avsluttes.

• 1300-1400: Alexander Glass: Natural Metal Finishes.

• 1400-1445: Dommermøte.

• 1500-1600: Sverre Melleby: Figursculpting.

• 1600-?:     Bedømming. Konkurranselokalet stenges i.f.m. bedømmingen.*

• 1800:     Lokalet stenges for publikum. Buffet for IPMS-medlemmer og gjester.

• 2000:     Samling i Søylesalen. Utdeling av spesialpriser.

 

*Hvis mye publikum, kan det vurderes å holde konkurranselokalet åpent for publikum under bedømmingen. Utstillingen er uansett stengt for konkurransedeltakere mens bedømming pågår.

 

Søndag

• 1000:     Dørene åpner.

• 1030-1130: Alexander Glass: Wood Finishes.

• 1200-1330:  Sverre Melleby: Figurmaling.

• 1330:     Årsmøte. Alle oppfordres til å delta.

• 1500:     Premieutdeling.

• 1700:     Lokalet stenger.

Endringer i programmet kan forekomme dersom forholdene tilsier det.

 

BESPISNING OG SERVERING PÅ SKALA

 

Dette blir akkurat som i fjor.

 

Varmrettsbuffet. Kr. 195,- bestilles i resepsjonen. Akkurat hva det består av vet jeg ikke. Det har blitt oppgitt "to kjøttretter og en fiskerett".

 

Ellers blir det servering nede i hallen slik som i fjor.

 

R. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 måneder senere...

Hej på er modellkollegor!

 

Av en slump såg vi i IPMS Stockholm på Er hemsida att ni har för avsikt att arrangera Scala 2012 17-18/3 2012.

 

Vi finner det underligt att ni väljer att ha Er tillställning exakt samma datum som ModellExpo 08-Open 2012!

Vi aviserade detta datum när vi hade prisutdelning under ModellExpo 08-Open 2011, 13-14/3 2011.

 

Ert agerande i datumplacering är mycket olyckligt och gagnar ingen då det splittrar krafterna för tävlingsdeltagare och besökare.

 

Det är illa nog att lägga evenemang på varandra förljande helger, men att lägga på samma helg är att nästan betrakta som sabotage och illvilja!

 

Med dagens snabba kommunikationer finns det ingen anledning till att inte ha vänligheten och anständigheten att kommunicera med andra som arbetar med samma typ av evenemang så sådana här situationer uppstår.

 

Kan någon från Er Evenemangskommité kontakta mig i denna fråga snarast?!?

 

mats009@gmail.com

+46-70-7226615

 

Mats Stråhle

Ordförande IPMS Stockholm

Arrangör av ModellExpo 08-Open 2012

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Smallsize

Dette var rimelig drøye påstander fra hr Stråle og IPMS STOCKHOLM,

Jeg tror det ville vere klokt å unngå påstander om Sabotage,osv.hvis man ønsker seg et sammarbeid i fremtiden.

Det er faktisk ikke slik at vi som Arrangerer/Finnansierer dette ikke altid kan forholde seg til IPMS STOCKHOLM sin agenda.

 

Lars >:(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Det är illa nog att lägga evenemang på varandra förljande helger, men att lägga på samma helg är att nästan betrakta som sabotage och illvilja!

 

 

Det er vel å ta i Mats. Dette er ikke verdens undergang. Det er visst ikke før i desember :) På den annen side ser jeg poenget ditt, men det er nok vi som taper her, siden det er flere svensker på vår utstilling enn det er nordmenn på deres :) Uansett, hva folk velger må bli opp til vær enkelt. Jeg, personlig,  går jo glipp av CCM som for meg er høydepunktet i Stockholm.

LYkke til med Expo, Mats, så sees vi kanskje i 2013.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 måneder senere...
  • 3 uker senere...

Vi har samme avtale som i fjor. Og det forutsetter selvsagt at hotellet har sørget for ledig kapasitet. Vi var klar over samlermessen allerede da vi booket for i år like etter SKALA i fjor og anså i grunn det andre arrangementet som en fordel (lukter litt felles gener her...). Ifølge hotellet belaster ikke samlemessen vanligvis hotellet med mange overnattinger. Lite langveisfarende. Det var faktisk andre helger som vi ble anbefalt å unngå nettopp med tanke på overnattingskapasitet.

 

Men jeg synes jo vi bør nevnes på Letohallens hjemmeside. Skal ta tak i det.

 

R. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

BOOKING:

 

Hotellpriser:

• Kr 945,- per døgn i enkeltrom inkl. frokost

• Kr 1095,- per døgn i dobbeltrom inkl. frokost

 

Ved direkte hotellbooking er det viktig at man oppgir at man skal på IPMS arrangement.

 

Bestillinger på rom gjøres på tlf. 63 95 91 00 / resepsjon@letohallen.no

 

Fra Letohallens hjemmeside: http://www.letohallen.no/kalender/ipms-skala-landsutstilling-article128-113.html

 

R. :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Roar,

 

Var kanskje litt rask denne gangen.. I fjor bestilte jeg via web og fikk 845.- MEN, i år ringte jeg opp og bestilte. Fikk rom for 845.- (så bra.. trodde jeg) 

 

Så begynte det..

 

Fikk bekreftelse i dag. I bekreftelsen var det feil dato..  Sendte epost og sa at dato var feil.

Fikk beskjed om at de hadde sendt meg min forrige bestillingsbekreftelse (!?), fikk ny bekreftelse og da var prisen på kr. 945.-

Sendte epost og bemerket prisen.. (Er ikke gnien, så jeg klarer de ekstra 100 kronene, det var bare det at jeg hadde fått pris på 845.-)

Fikk melding om at "jo, under dette arrangementet er prisen 945.-, ikke 845.- som det står på online-bookingen deres..

Sånt får meg til å bli litt irritert.. Ikke på grunn av de hundre kronene, bare det at jeg føler det blir litt feil.

 

Men er ikke sur.. Bare litt irritert :)

 

Ed

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I jobbforbindelse sjekket jeg priser på diverse hoteller i Oslo-området i dag.

Aktiviteter på hotellene beregnes pr. deltager selv om det er uten hverken kost eller losji, og prisene ligger da på fra 400,- pr.pers.

I mitt tilfelle koster da et 1 dags arbeidsseminar fra 8 til 16 med 25 deltagere på f.eks. Arena i Lillestrøm 10.000,- bare for lokalet + eventuelle ønsker om lunch for å holde dagen ut.

 

Jeg kjenner ikke avtalen, og vet ikke hva vi måtte ha betalt for hallen uten avtale om rom.

Men mest trolig har de sikret seg 5000,- i leie for hallen.

Uansett hvordan de velger å ta seg betalt for det, så tror jeg det er utrolig gunstig for en hel helg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fant ikke bedre tråd enn dette til mitt spørsmål; ifjor var det en gjeng som hadde satt opp en Lego-togbane med tilbehør på Skala. Kommer de i år?

 

Kjekt å vite i forhold til om jeg får til en dagstur og kan ta med poden på tre og et halvt som har togdilla og vil bli stor i øya av det opplegget som var satt opp i fjor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
  • 3 uker senere...

BESPISNING OG SERVERING PÅ SKALA

 

Dette blir akkurat som i fjor.

 

Varmrettsbuffet. Kr. 195,- bestilles i resepsjonen. Akkurat hva det består av vet jeg ikke. Det har blitt oppgitt "to kjøttretter og en fiskerett".

 

Ellers blir det servering nede i hallen slik som i fjor.

 

R. :)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.



×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å besøke og/eller registrerer deg på vårt forum aksepterer du våre vilkår og personvernregler. Bruksvilkår.