Gå til innhold
  • Bli medlem

"Tema"-klassen, SKALA 2012


Roar Stensrud

Anbefalte innlegg

Ei heller Gr.B biler som som iallefall overlevde et stykke innpå 80tallet.Men klart fra over dammen så var det mykje ræl på den tida der da,men det har jo ikkje forandra seg fælt sia den tid heller  8)

 

Gruppe B bilene er jo et barn av 80-tallet akkurat som meg. Et tegn på at man kan gå for langt å ende opp med noe som er ukontrolerbart og farlig men samtidig tøft. Ble forbudt i 86 etter en del stygge og fatale ulykker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

240 serien kom vel i 1975 eller 76, men den holdt jo god stand til innpaa 80-tallet da:).  Ellers har vi jo Ferrari Testarossa...kanskje ikke det mest minneverdige Ferrari har gjort, men 288GTO og F40 er da ikke noe aa forbigaa i stillhet?

 

Jens

288 GTO skal jeg godta. den er en råtass. F40 har jeg aldri likt og når det gjelder Countach så er det 500S og 5000QV som gjelder, og de var på 80 tallet de kom. Uansett. Alle 10 år har sine superbiler, men for mann i gata var 80 tallet slapt. Tilbake til temaet, som er ..ehh....temaet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...
Gjest Jan Erik Johansen

Vi skal ha ett styremøte til onsdagen som kommer. Da skal vi ta så mange beslutninger at det blir enn sann fryd. Deriblandt temaklasse tenker jeg.

 

Kos deg i Barcelona!

 

:) Janse

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vedtak fra styremøte 29/6-11 angående temaklassen for SKALA 2012:

 

Styret velger en løsning som vi mener er like enkel som genial: Temaklassen på SKALA 2012 blir det forum-gruppebygget, igangsatt etter SKALA 2011, som først har 10 ferdige modeller.

Dette er demokratisk, ansporer til økt byggevirksomhet og sikrer en temaklasse med et anstendig antall modeller.

 

(Spørsmålet kommer sikkert så jeg svarer like godt her og nå: SIG Pasta Basta er kvalifisert ettersom den ble offisielt opprettet som et gruppebygg 1/4-2011)

 

R. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Vedtak fra styremøte 29/6-11 angående temaklassen for SKALA 2012:

 

Styret velger en løsning som vi mener er like enkel som genial: Temaklassen på SKALA 2012 blir det forum-gruppebygget, igangsatt etter SKALA 2011, som først har 10 ferdige modeller.

Dette er demokratisk, ansporer til økt byggevirksomhet og sikrer en temaklasse med et anstendig antall modeller.

 

(Spørsmålet kommer sikkert så jeg svarer like godt her og nå: SIG Pasta Basta er kvalifisert ettersom den ble offisielt opprettet som et gruppebygg 1/4-2011)

 

R. :)

 

Very clever. I like.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 6 måneder senere...

Jepp. Så langt er det "SIG Pasta Basta" som er det eneste gruppebygget som ser ut til å kunne bli tema i år. Det er faktisk også det eneste gruppebygget som er registrert som et gruppebygg. Er det flere som aspirerer, så nytter det ikke å sitte i hver sin arbeidsbenk og bygge ting som kanskje kan slås sammen til et gruppebygg "hvisomatte dersom". Det må fram i lyset som et gruppebygg under gruppebygg-forumet.

 

For å sitere meg selv fra Pasta-forumet:

Nå har jeg ikke lagt merke til at det er andre gruppebygg som konkurrerer om plassen, heller. Da bør de, strengt tatt, registrert seg som gruppebygg og ikke komme en uke før SKALA og si: "Hey, vi har bygget ti grønne tanks siden SKALA 2011. Så derfor er det Grønne Tanks som blir tema på SKALA 2012".

 

R. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Av informasjonsgrunner har vi banket "SIG Pasta Basta" som årets Tema til tross for at det ennå ikke er ti ferdige modeller. Såvidt meg bekjent er det heller ingen utfordrere. De burde i så fall ha gitt seg til kjenne for lengst.

 

Det offisielle navnet på Tema-klassen vi være ITALIA.

 

R. :)

 

Nå er det jo en måned igjen da... ::) Stiller med en stk "pepestelik". Hvor mange registrerte ferdige modeller var det i fjor?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.



×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å besøke og/eller registrerer deg på vårt forum aksepterer du våre vilkår og personvernregler. Bruksvilkår.