Remi Karlsen Posted November 9, 2011 Share Posted November 9, 2011 Helt rått Jens, skål! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Knut Børgesen Posted November 9, 2011 Share Posted November 9, 2011 Konfetti og whisky, helt rått. Det siktet er ultrakult. Holografisk konfetti, hvor finner en det? Og til de nye klarlakkene (unntatt Aqua Gloss, som jeg ikke har brukt til annet enn dekalfiksing) fra Alclad så er jeg enig i at de suger tang. Jeg har prøvd den blanke, bare tull. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jens Håkon Brandal Posted November 10, 2011 Author Share Posted November 10, 2011 Takker for oppmerksomheten:) Holografisk konfetti er noe jeg fikk tak i hos Hobbycraft - en kjede av hobbybutikker her i UK. Dette er hobby i ganske vidt perspektiv, og de har noe byggesett, men det meste er med maling, tegning, strikking, soem, papirklipping, glassmaling - en norsk parallell er vel Panduro Hobby kanskje? Disse bitene med konfetti er smaa hjerter som skal vaere store nok til HUD opp til 1:48, men blir muligens litt for smaa for 1:32 - saa langt har jeg ikke funnet stoerre biter eller hele ark. Har du proevet Alclad sin loesemiddelbaserte blanke klarlakk? Jens Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ole Kjensmo Posted November 10, 2011 Share Posted November 10, 2011 Konfetti og whisky, helt rått. Det siktet er ultrakult. Holografisk konfetti, hvor finner en det? Hei Knut Du kan også bruke et produkt fra Hasegawa/Trytool som heter TF15. Det er en holografisk folie jeg har brukt på min F16 AM MLU. Ideen til denne folien fikk jeg da Jens Håkon la ut en fotoreporasje på forumet i fjor som heter: NOEN BILDER OG INNTRYKK FRA ALL JAPAN PLA MODELL HOBBY SHOW - MANGE BILDER. Der finner du bilder av forskjellige folier du kan anvende til mange formål. Ole Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Remi Karlsen Posted November 10, 2011 Share Posted November 10, 2011 Vil kun påpeke en detalj Jens, på venstre side av setet over oksygenflasken sitter det en orange/svart sak... din er grå.. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Anton Chumak Posted November 10, 2011 Share Posted November 10, 2011 Ser ut som piloten har funnet seg et par air-tits. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kyrre Ingebrethsen Posted November 10, 2011 Share Posted November 10, 2011 "Jeg holdt neeeesten på solen. Men så måtte vi ned igjen." Fin F-16 Fra Fessex. (sorry, kom ikke på noe mer) Kyrre Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Finn-Ove Johansen Posted November 10, 2011 Share Posted November 10, 2011 Vil kun påpeke en detalj Jens, på venstre side av setet over oksygenflasken sitter det en orange/svart sak... din er grå.. Det er ferdskriveren Remi.... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Remi Karlsen Posted November 11, 2011 Share Posted November 11, 2011 Vil kun påpeke en detalj Jens, på venstre side av setet over oksygenflasken sitter det en orange/svart sak... din er grå.. Det er ferdskriveren Remi.... Aha, lærte noe nytt nå!! grublet på hva det har vært ja! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jens Roger Kristoffersen Posted November 12, 2011 Share Posted November 12, 2011 Om jeg skulle satt tekst på det siste bildet: Mach 1, and no hands! Forøvrig dritbra bygga, om en kan si det Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Finn-Ove Johansen Posted November 13, 2011 Share Posted November 13, 2011 Den der lille vikingen er jo knall! Nozzle er jo noe av det råeste, jeg syns det er en b***ch å få på de små "no push/no step" merkene i 1/48, så har stort sett funnet ut at jeg ikke bruker de... også setter du de på i 1/72... fysj amei...som vi sier. får vi se denne på skala? FO Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kosti Eriksen Posted November 19, 2011 Share Posted November 19, 2011 Det er så kjedelig å gjenta seg selv hver gang man ser en av modellene dine, Jens Håkon, men det er aldri kjedelig å se bilder av de! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
André Kristoffersen Posted November 19, 2011 Share Posted November 19, 2011 Det må vel være det definitive F-16 norsk bygget i denne skalaen skåler med Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts