Gå til innhold
  • Bli medlem

F-16A 672 - en liten viking paa Adriater-tokt


Anbefalte innlegg

  • Svar 87
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

Atter et flott Brandal-bygge på vei til å bli ferdig!  :thumb:

Gleder meg til å se denne modellen live neste helg, for denne blir du ferdig med i tide??

Smart å få produsert egne forsterkningsplater i vinyl samt maskene til dysa. Spesielt siden det skar seg litt i første forsøk med forsterkningsplatene.

Jeg har jo hatt gleden av å få prøve maskene dine til dysa i 1:48, og de er rett og slett geniale. Det er kjapt,enkelt og resultatet blir strålende v.h.a. disse maskene. Ser at det er like enkelt og genialt i 1:72.

 

Ole :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takktakk:)  Turbinen er Testor's Burnt Iron som base og "brent" ytterligere med rustfarget pastellkritt.  Flammeholderen er Burnt Metal med pastell.  Selve kanalen og innsiden av dysen er Tamiya Deck Tan med pasteller og litt tegning med blyant. 

 

Jens

 

Takk for at du deler, Jens :) Skal prøve litt av denne oppskriften på F-15'ern jeg holder på med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takktakk - jobber for aa faa denne ferdig til Telford, men vi har et moete i Chelmsford Model Club paa tirsdag, og det hadde vaert kjekt aa ha noe aa sette paa bordet der:)

 

Cockpit kan naa sies aa vaere ferdig.  HUD og HUD-linsen er holografisk konfetti som er gjennomsiktig, men som gir et groenn-roedlig skjaer.  Det burde og fungere for optiske siktemidler for de som bygger moderne panser.  ID lyset er en 1 mm Resicast linse - strengt tatt ikke korrekt da den buler litt ut mens det ordendtlige russerlyset er i flukt med huden.  Effekten er derimot skinnende.

 

672-61.jpg

 

MV linser ble og brukt paa lysene bak paa skroget - igjen skal disse egentlig gaa i flukt med skroget, og det ser man om man ser modellen rett fra siden.  Fra andre vinkler gir formen et skinn.  Gassgrillen fra Aires gjoer seg virkelig i forhold til Revell-settet...  Og disse statiske avlederne knekker i ett sett, saa det blir garantert reparasjoner og flekkmaling...

 

672-59.jpg

 

Jens

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo takk, proever jo ikke aa lure folk da:)

 

Kom saa langt at jeg kunne lime paa canopyen, og for aa faa litt tid paa meg til aa justere den paa plass samtidig som jeg brukte et lim som holdt godt, brukte jeg Gator's Grip - ser ut som PVA-lim, men er paa akrylbasis, saa det holder bedre.  For aa plassere canopyen i riktig posisjon, laget jeg en jigg i plasticard som holdt den aapen de 35 gradene jeg synser paa bilder.

 

672-62.jpg

 

Det stoerste problemet med dette prosjektet kom i sluttfasen.  Jeg brukte noe klarlakk fra Alclad som jeg kjoepte paa IPMS Brampton Model Show.  Den blanke klarlakken er paa vannbasis og blir meget blank om den pensles paa - jeg kommer ikke i naerheten av like blank finish om jeg bruker sproeyta.  For sluttfinish brukte jeg Semi-Matt klarlakk, og den lukter litt heftigere samtidig som den ikke har noen advarsel om aa holde den over frysepunktet.  Ventet derfor at den skulle herde fort og taale litt behandling, men det gjorde den ikke.  Selv flater som er lakket for tre dager siden er "tacky" og meget utsatt for fingeravtrykk, saa jeg vil haandtere modellen minst mulig.  Derfor blir det ikke noen bilder av buken i denne omgang - synd, for det er der vaeringen er stort sett.  Enda en elev som stroek til den spanske skolen:)  Vil med forbehold anbefale den blanke klarlakken, men den semi-matte og matte klarlakken til Alclad suger golfballer gjennom en hageslange.

 

672-72.jpg

 

672-69.jpg

 

672-67.jpg

 

672-66.jpg

 

...because I'm worth it!

 

672-64.jpg

 

Jens

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du godeste!

 

At kjerra ble vakker er nå en ting, for det ble den - så til de grader, men som andre har sagt før meg - det er fristende å tro at det er en 1/48 modell og ikke 1/72. Egentlig er det litt vanskelig å tro at det faktisk er 1/72. Jeg vet det er det, men hjernen vil liksom ikke helt godta det.

 

Knallbygg  :praise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.




×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å besøke og/eller registrerer deg på vårt forum aksepterer du våre vilkår og personvernregler. Bruksvilkår.