Jens Håkon Brandal Posted November 5, 2011 Author Share Posted November 5, 2011 Bremseskjermen er med i settet, og det eneste jeg har lagt til er "knappen" og kabelen - resten er maling. Jens Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ole Kjensmo Posted November 5, 2011 Share Posted November 5, 2011 Atter et flott Brandal-bygge på vei til å bli ferdig! Gleder meg til å se denne modellen live neste helg, for denne blir du ferdig med i tide?? Smart å få produsert egne forsterkningsplater i vinyl samt maskene til dysa. Spesielt siden det skar seg litt i første forsøk med forsterkningsplatene. Jeg har jo hatt gleden av å få prøve maskene dine til dysa i 1:48, og de er rett og slett geniale. Det er kjapt,enkelt og resultatet blir strålende v.h.a. disse maskene. Ser at det er like enkelt og genialt i 1:72. Ole Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Espen Eriksen Posted November 5, 2011 Share Posted November 5, 2011 Dette er jo en fantastisk finish med utrolig fine detaljer!! Og i :72 i tillegg. Må gi deg komplimenter for fargen på turbinen! Meget realistisk! Espen Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jens Håkon Brandal Posted November 6, 2011 Author Share Posted November 6, 2011 Takktakk:) Turbinen er Testor's Burnt Iron som base og "brent" ytterligere med rustfarget pastellkritt. Flammeholderen er Burnt Metal med pastell. Selve kanalen og innsiden av dysen er Tamiya Deck Tan med pasteller og litt tegning med blyant. Jens Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rune Haugen Posted November 6, 2011 Share Posted November 6, 2011 Takktakk:) Turbinen er Testor's Burnt Iron som base og "brent" ytterligere med rustfarget pastellkritt. Flammeholderen er Burnt Metal med pastell. Selve kanalen og innsiden av dysen er Tamiya Deck Tan med pasteller og litt tegning med blyant. Jens Takk for at du deler, Jens Skal prøve litt av denne oppskriften på F-15'ern jeg holder på med. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Finn-Ove Johansen Posted November 6, 2011 Share Posted November 6, 2011 De missilene er lekre! Det eneste jeg vil peke på er at "copper grease" på kanonmunningen var litt blank...går det an å "dulle" den litt? FO Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jens Håkon Brandal Posted November 6, 2011 Author Share Posted November 6, 2011 Kobber-malingen er Testor's, og jeg er enig i at den er litt blank. Skal proeve aa ta en vask eller noe pasteller for aa tone den ned. Jens Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Espen Eriksen Posted November 6, 2011 Share Posted November 6, 2011 Den copper-greasen var da ganske halvblank mener jeg at huske. Det er jo samme guffa du faar paa biltema. Vi smurte ofte (men ikke alltid) den paa rundt hele gun-porten naar de skulle skyte, men det var vel ikke tilfelle paa denne, selv om parafin-cowboyene som floy haapte paa noe annet.. Espen Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
André Kristoffersen Posted November 6, 2011 Share Posted November 6, 2011 Kjent Jens Haakon kvalitet her Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jens Håkon Brandal Posted November 6, 2011 Author Share Posted November 6, 2011 Takktakk - jobber for aa faa denne ferdig til Telford, men vi har et moete i Chelmsford Model Club paa tirsdag, og det hadde vaert kjekt aa ha noe aa sette paa bordet der:) Cockpit kan naa sies aa vaere ferdig. HUD og HUD-linsen er holografisk konfetti som er gjennomsiktig, men som gir et groenn-roedlig skjaer. Det burde og fungere for optiske siktemidler for de som bygger moderne panser. ID lyset er en 1 mm Resicast linse - strengt tatt ikke korrekt da den buler litt ut mens det ordendtlige russerlyset er i flukt med huden. Effekten er derimot skinnende. MV linser ble og brukt paa lysene bak paa skroget - igjen skal disse egentlig gaa i flukt med skroget, og det ser man om man ser modellen rett fra siden. Fra andre vinkler gir formen et skinn. Gassgrillen fra Aires gjoer seg virkelig i forhold til Revell-settet... Og disse statiske avlederne knekker i ett sett, saa det blir garantert reparasjoner og flekkmaling... Jens Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Espen Eriksen Posted November 6, 2011 Share Posted November 6, 2011 Alldeles nydelig!! Kunne ha vaert 1/32!!! Den nozzelen er fantastisk!!! Espen Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tormod Sørvang Posted November 6, 2011 Share Posted November 6, 2011 Du kunne fint lurt meg til å tro at den var både i 1/48 og 1/32 skala Jens. Flott å se slikt håntverk i 1/72. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jens Håkon Brandal Posted November 8, 2011 Author Share Posted November 8, 2011 Jo takk, proever jo ikke aa lure folk da:) Kom saa langt at jeg kunne lime paa canopyen, og for aa faa litt tid paa meg til aa justere den paa plass samtidig som jeg brukte et lim som holdt godt, brukte jeg Gator's Grip - ser ut som PVA-lim, men er paa akrylbasis, saa det holder bedre. For aa plassere canopyen i riktig posisjon, laget jeg en jigg i plasticard som holdt den aapen de 35 gradene jeg synser paa bilder. Det stoerste problemet med dette prosjektet kom i sluttfasen. Jeg brukte noe klarlakk fra Alclad som jeg kjoepte paa IPMS Brampton Model Show. Den blanke klarlakken er paa vannbasis og blir meget blank om den pensles paa - jeg kommer ikke i naerheten av like blank finish om jeg bruker sproeyta. For sluttfinish brukte jeg Semi-Matt klarlakk, og den lukter litt heftigere samtidig som den ikke har noen advarsel om aa holde den over frysepunktet. Ventet derfor at den skulle herde fort og taale litt behandling, men det gjorde den ikke. Selv flater som er lakket for tre dager siden er "tacky" og meget utsatt for fingeravtrykk, saa jeg vil haandtere modellen minst mulig. Derfor blir det ikke noen bilder av buken i denne omgang - synd, for det er der vaeringen er stort sett. Enda en elev som stroek til den spanske skolen:) Vil med forbehold anbefale den blanke klarlakken, men den semi-matte og matte klarlakken til Alclad suger golfballer gjennom en hageslange. ...because I'm worth it! Jens Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Arild Moland Posted November 8, 2011 Share Posted November 8, 2011 Som andre har nevnt, så ville jeg ikke rynket på et eneste øyenbryn om du hadde sagt denne var i 1/48. Strøkent som vanlig. Eller så har du blitt flink i Photoshop! Arild Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tormod Sørvang Posted November 8, 2011 Share Posted November 8, 2011 Dette er et bygg du kan være fornøyd med Jens Håkon. Den drammen fortjener du. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jens Håkon Brandal Posted November 8, 2011 Author Share Posted November 8, 2011 Nei, saa flink i Photoshop er jeg ikke:D Jens Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Anton Chumak Posted November 8, 2011 Share Posted November 8, 2011 Det ser lovende ut. Men jeg trekker ingen konklusjoner før jeg ser undersiden. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nils Mathisrud Posted November 8, 2011 Share Posted November 8, 2011 Meget anstendig resultat! Jeg går ut fra at denne skal være med i konkurransen i helgen (ikke "bare" stå på klubb-bordet). Nils Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rune Haugen Posted November 9, 2011 Share Posted November 9, 2011 Lovely Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sverre Nordve Posted November 9, 2011 Share Posted November 9, 2011 Gratulerer med fullført viking, Jens Håkon. Lekkert Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jens Håkon Brandal Posted November 9, 2011 Author Share Posted November 9, 2011 Takker og bukker. Denne skal paa konkurransebordet ja IPMS SE Essex har visst nok av fly paa klubbstanden. Haaper jeg stoppet i tide med vaeringen paa undersiden:) Jens Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stein Atle Stenberg Posted November 9, 2011 Share Posted November 9, 2011 Du godeste! At kjerra ble vakker er nå en ting, for det ble den - så til de grader, men som andre har sagt før meg - det er fristende å tro at det er en 1/48 modell og ikke 1/72. Egentlig er det litt vanskelig å tro at det faktisk er 1/72. Jeg vet det er det, men hjernen vil liksom ikke helt godta det. Knallbygg Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jens Håkon Brandal Posted November 9, 2011 Author Share Posted November 9, 2011 Jeg skulle oenske jeg hadde en saa stor whiskyflaske da... Jens Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Einar Sandvik Posted November 9, 2011 Share Posted November 9, 2011 Nydelig modell! Skål! Malen for å holde hooden på plass mens limet tørker, er notert bak øret. Einar S Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Magne Stenkløv Posted November 9, 2011 Share Posted November 9, 2011 Ord blir fattig. Rett og slett grisestilig! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts