Jens Håkon Brandal Posted October 29, 2011 Author Share Posted October 29, 2011 Takk for at du postet bildene Remi. Vanskelig aa lese posisjonen av launcherne under vingen fra den vinkelen. Artig aa se flekkmalingen langs halefinnen paa det nederste bildet. Var disse bildene tatt omtrent samtidig? Jens Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Niels Christian Boman Posted October 29, 2011 Share Posted October 29, 2011 Jens, Hvis du plasserer launcherne mellom de 2 justeringshullene skal du få ganske riktig plassering av denne på midtre wingpylon lokasjonen. Har ikke tegning å vise til, men har gjort dette selv når jeg bygget en ADF, og det ble bra. Du vil da se at launcheren får riktig klarering til flaps etc, Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Remi Karlsen Posted October 29, 2011 Share Posted October 29, 2011 Takk for at du postet bildene Remi. Vanskelig aa lese posisjonen av launcherne under vingen fra den vinkelen. Artig aa se flekkmalingen langs halefinnen paa det nederste bildet. Var disse bildene tatt omtrent samtidig? Jens Bildene er hentet fra juli og august 2003.. Og ja, vet at vinkelen ikke akkurat hjelper til, men bilder med rett vinkel av undersiden er vanskelig å oppdrive gitt... Har en teori om at hvis man monterer sidewinder på de innerste launcerne så skal sidewindernes frontparti strekke like langt frem som amraams på de ytre launcherne... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sverre Nordve Posted October 29, 2011 Share Posted October 29, 2011 Bilde forfra, dog uten launcher på stasjon 3 og 7. Plasseringen er vel lik så det er kanskje til hjelp læll? Sverre Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jens Roger Kristoffersen Posted October 29, 2011 Share Posted October 29, 2011 Jo... man slutter jo ikke å la seg imponere Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sverre Nordve Posted October 29, 2011 Share Posted October 29, 2011 Jo... man slutter jo ikke å la seg imponere Har jeg lagt ut det bildet tidligere, eller Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Einar Sandvik Posted October 29, 2011 Share Posted October 29, 2011 Fine bilder. Einar S Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jens Roger Kristoffersen Posted October 29, 2011 Share Posted October 29, 2011 Jo... man slutter jo ikke å la seg imponere Har jeg lagt ut det bildet tidligere, eller Jeg bare komenterte "pirket" til JH selv om jeg vet hva man kan forvente, så blir man jo imponert. Måtte lese gjennom hele tråden igjen, og smilte litt av bildet av setet med kommentaren at det ikke ser så "løent" ut uten macro. Det er jo så macro at til og med tannpirkeren ser ut som en løen furustubbe Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jens Håkon Brandal Posted October 29, 2011 Author Share Posted October 29, 2011 Takker for kommentarer:) Naar det gjelder plasseringen av missilskinner paa stasjon 3 og 7, saa kan jeg ikke tro annet at de er i linje med de vanlige pylons paa stasjon 3 og 7 - aa plassere styrkepunkter separat ville vaere ulogisk, selv om Mitsubishi F-2 kan ha fire eller tre pylons under hver vinge avhengig av hva de skal baere med seg. Spoersmaalet er bare hvor langt frem de skal monteres... Jens Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kyrre Ingebrethsen Posted October 31, 2011 Share Posted October 31, 2011 Jeg tok et bilde på flystevnet i San Antonio i dag. Problemet er at det ble mye mer forvrengt enn jeg trodde. Men uansett ser du festepunktene til nr7. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Finn-Ove Johansen Posted October 31, 2011 Share Posted October 31, 2011 Det her bildet var bra Kyrre! Nå kanjeg sjekke om Kinetic sin F-16 ihvertfall har rett plassering på disse festepunktene. man kan nemlig åpne de for å ha pylons akkurat der...eller akkurat og akkurat,,det vil jo vise seg når jeg kan sjekke det opp mot bildet... FO Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jens Håkon Brandal Posted October 31, 2011 Author Share Posted October 31, 2011 Takk for det bilde Kyrre - det ser ut til at de to fremste hullene passer med avstanden mellom de to skruene som holder AAM pylon paa plass, og det bekrefter mistanken om at den er plassert ganske langt frem paa vingen. Sammenlikn avstanden mellom skruer og forkant, og den gaar faktisk ikke saa langt bak hengslet til forkantflapsen. Da tror jeg at jeg ikke er saa langt unna. Jens Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Remi Karlsen Posted October 31, 2011 Share Posted October 31, 2011 Mange takk for flott referanse Kyrre! Our man in the field!! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Finn-Ove Johansen Posted October 31, 2011 Share Posted October 31, 2011 Lurer seriøst på om jeg skal hive meg igang med en annen viking på Adriater tokt her...litt større og litt styggere men allikevel... Blir jo inspirert... Norsk Sopps pasta...Fokker Farfalle!! FO Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kyrre Ingebrethsen Posted November 2, 2011 Share Posted November 2, 2011 Et til bilde http://www.airliners.net/photo/Greece---Air/Lockheed-Martin-F-16CJ/1991611/L/&sid=bc68b9556d98ff7b2f08fc0ee7118f37 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jens Håkon Brandal Posted November 4, 2011 Author Share Posted November 4, 2011 Og slik ble resultatet paa forsterkningsplatene etter lakk. I traaden om Torgeir's aapenbaring om jetfly, saa var det litt kommentarer om stensiler - de er smaa, mange og gjoer en forskjell. Foer... Etter... Av og til er lykken bedre enn forstanden...jeg saa naermere paa bildet i World Air Power Journal, og saa at fonten paa halenummeret er FLO-font snarere enn skraatt avskaarne som det er flust av paa Vingtor arket... Hadde jeg valgt 686 fra 331 skvadron saa hadde jeg naa vaert "in a right pickle" - den har samme font. Saa naermere paa arket og fant ut at jeg kanskje kunne ro meg i land ved aa rokere paa 297...so far so good... Og resultatet ble til aa leve med. Det klareste bildet jeg har av originalen gir inntrykk av litt fetere typer enn vist, men bildet er heller ikke saerlig skarpt, saa det gjoer muligens bokstavene fetere enn de ellers ville blitt? AN/ALQ-131 pod'en paa det nevnte bildet er moerk - andre varianter er lyse graa, og jeg tolker denne som moerk groenn - muligens med tanke paa bruk under fly i "Europe 1" skjema i sin tid? Mattlakken er Alclad's nye klarlakker, og den gir et flott resultat etter min mening. Gaar paa tynt og blir slett og matt uten for mye "korn". Og prosjektet gaar videre.... Jens Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tormod Sørvang Posted November 4, 2011 Share Posted November 4, 2011 Kan ikke si annet enn Jens Håkon. Begynner å like denne sydenfareren nå ja............ Få montert gassgrillen også nå så er den snart klar for take off... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kosti Eriksen Posted November 5, 2011 Share Posted November 5, 2011 De nye forsterkningsplatene gjorde susen, Jens Håkon! Helt klart en stor forbedring. Liker de oransje stensilene på F-16-maskiner. Vet ikke helt hvorfor, men de står i fin kontrast til alt det grå. Sikkert meningen. Hehe. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nils Mathisrud Posted November 5, 2011 Share Posted November 5, 2011 "FLO-fonten" er noe tynnere enn standard Luftforsvaret-font, og siden referansebildet er noe grumsete så kan det forklare at tallene ser noe tykkere ut der. Det er kjent at vingeforkantene har beskyttelsesbelegg, men jeg visste ikke at forlengelsene fram mot cockpit også hadde det. Modellen ser forøvrig meget bra ut! Nils Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jens Håkon Brandal Posted November 5, 2011 Author Share Posted November 5, 2011 Beskyttelsesbelegget paa LERX'en finnes bare paa modellene Det var et tips jeg kom over i en av Vic Scheuermanns byggeartikler for aa beskytte lakken mot slitasje mens man haandterer modellen - spesielt paa skarpe kanter er dette viktig. Tapen forteller og hvor det er trygt aa handtere modellen. Lurt triks som har spart meg for mye flekkmaling. Satser paa klarlakk i dag og saa kan jeg fjerne maskeringen og begynne aa faa paa smaadeler. Jens Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rune Haugen Posted November 5, 2011 Share Posted November 5, 2011 Beskyttelsesbelegget paa LERX'en finnes bare paa modellene Det var et tips jeg kom over i en av Vic Scheuermanns byggeartikler for aa beskytte lakken mot slitasje mens man haandterer modellen - spesielt paa skarpe kanter er dette viktig. Tapen forteller og hvor det er trygt aa handtere modellen. Lurt triks som har spart meg for mye flekkmaling. Jens Bruker denne teknikken flittig selv. Anbefales for å spare seg touchup og flekkmaling. Flott finish på modellen, Jens Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Remi Karlsen Posted November 5, 2011 Share Posted November 5, 2011 Beskyttelsesbelegget paa LERX'en finnes bare paa modellene Det var et tips jeg kom over i en av Vic Scheuermanns byggeartikler for aa beskytte lakken mot slitasje mens man haandterer modellen - spesielt paa skarpe kanter er dette viktig. Tapen forteller og hvor det er trygt aa handtere modellen. Lurt triks som har spart meg for mye flekkmaling. Jens Bruker denne teknikken flittig selv. Anbefales for å spare seg touchup og flekkmaling. Flott finish på modellen, Jens Smart! Og vikingen blir kjempe den Jens! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Finn-Ove Johansen Posted November 5, 2011 Share Posted November 5, 2011 Meget nydelig liten viking dette..... men det har du vel hørt før FO Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jens Håkon Brandal Posted November 5, 2011 Author Share Posted November 5, 2011 Haaper jo byggetraaden kan inspirere andre da Finn-Ove. Har ikke gaatt saa fort i dag som ventet - ble noe flekkmaling i stedet og maa vente til det er toert foer neste fase. Men det er nok av ting som skal paa plass. Bremseskjermen... Gassgrillen... For aa bruke klarlakken til aa skjule eventuelle blanke felter fra superlim, saa limte jeg missilene paa launcherene. Jens Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rune Haugen Posted November 5, 2011 Share Posted November 5, 2011 Lovely Er bremseskjermen en egenprodusert utgave, eller er den med i settet? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts