Gå til innhold
  • Bli medlem

F-16A 672 - en liten viking paa Adriater-tokt


Anbefalte innlegg

  • Svar 87
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

Takk for at du postet bildene Remi.  Vanskelig aa lese posisjonen av launcherne under vingen fra den vinkelen.  Artig aa se flekkmalingen langs halefinnen paa det nederste bildet.  Var disse bildene tatt omtrent samtidig?

 

Jens

 

Bildene er hentet fra juli og august 2003..

Og ja, vet at vinkelen ikke akkurat hjelper til, men bilder med rett vinkel av undersiden er vanskelig å oppdrive gitt...

Har en teori om at hvis man monterer sidewinder på de innerste launcerne så skal sidewindernes frontparti strekke like langt

frem som amraams på de ytre launcherne...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo... man slutter jo ikke å la seg imponere  ;)

 

Har jeg lagt ut det bildet tidligere, eller ???

 

Jeg bare komenterte "pirket" til JH  ;) selv om jeg vet hva man kan forvente, så blir man jo imponert.

Måtte lese gjennom hele tråden igjen, og smilte litt av bildet av setet med kommentaren at det ikke ser så "løent" ut uten macro.

Det er jo så macro at til og med tannpirkeren ser ut som en løen furustubbe  ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for kommentarer:)  Naar det gjelder plasseringen av missilskinner paa stasjon 3 og 7, saa kan jeg ikke tro annet at de er i linje med de vanlige pylons paa stasjon 3 og 7 - aa plassere styrkepunkter separat ville vaere ulogisk, selv om Mitsubishi F-2 kan ha fire eller tre pylons under hver vinge avhengig av hva de skal baere med seg.  Spoersmaalet er bare hvor langt frem de skal monteres...

 

Jens

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for det bilde Kyrre - det ser ut til at de to fremste hullene passer med avstanden mellom de to skruene som holder AAM pylon paa plass, og det bekrefter mistanken om at den er plassert ganske langt frem paa vingen.  Sammenlikn avstanden mellom skruer og forkant, og den gaar faktisk ikke saa langt bak hengslet til forkantflapsen.  Da tror jeg at jeg ikke er saa langt unna.

 

Jens

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og slik ble resultatet paa forsterkningsplatene etter lakk.

 

672-40.jpg

 

I traaden om Torgeir's aapenbaring om jetfly, saa var det litt kommentarer om stensiler - de er smaa, mange og gjoer en forskjell.

 

Foer...

 

672-37.jpg

672-38.jpg

 

Etter...

 

672-43.jpg

672-45.jpg

 

Av og til er lykken bedre enn forstanden...jeg saa naermere paa bildet i World Air Power Journal, og saa at fonten paa halenummeret er FLO-font snarere enn skraatt avskaarne som det er flust av paa Vingtor arket...  Hadde jeg valgt 686 fra 331 skvadron saa hadde jeg naa vaert "in a right pickle" - den har samme font.  Saa naermere paa arket og fant ut at jeg kanskje kunne ro meg i land ved aa rokere paa 297...so far so good...

 

672-47.jpg

 

Og resultatet ble til aa leve med.  Det klareste bildet jeg har av originalen gir inntrykk av litt fetere typer enn vist, men bildet er heller ikke saerlig skarpt, saa det gjoer muligens bokstavene fetere enn de ellers ville blitt?

 

672-49.jpg

 

672-50.jpg

 

672-51.jpg

 

AN/ALQ-131 pod'en paa det nevnte bildet er moerk - andre varianter er lyse graa, og jeg tolker denne som moerk groenn - muligens med tanke paa bruk under fly i "Europe 1" skjema i sin tid?  Mattlakken er Alclad's nye klarlakker, og den gir et flott resultat etter min mening.  Gaar paa tynt og blir slett og matt uten for mye "korn".

 

672-52.jpg

 

Og prosjektet gaar videre....

 

Jens

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"FLO-fonten" er noe tynnere enn standard Luftforsvaret-font, og siden referansebildet er noe grumsete så kan det forklare at tallene ser noe tykkere ut der.

 

Det er kjent at vingeforkantene har beskyttelsesbelegg, men jeg visste ikke at forlengelsene fram mot cockpit også hadde det.  wOOt

 

Modellen ser forøvrig meget bra ut!

 

Nils

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Beskyttelsesbelegget paa LERX'en finnes bare paa modellene wOOt  Det var et tips jeg kom over i en av Vic Scheuermanns byggeartikler for aa beskytte lakken mot slitasje mens man haandterer modellen - spesielt paa skarpe kanter er dette viktig.  Tapen forteller og hvor det er trygt aa handtere modellen.  Lurt triks som har spart meg for mye flekkmaling.

 

Satser paa klarlakk i dag og saa kan jeg fjerne maskeringen og begynne aa faa paa smaadeler. :cheers:

 

Jens

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Beskyttelsesbelegget paa LERX'en finnes bare paa modellene wOOt  Det var et tips jeg kom over i en av Vic Scheuermanns byggeartikler for aa beskytte lakken mot slitasje mens man haandterer modellen - spesielt paa skarpe kanter er dette viktig.  Tapen forteller og hvor det er trygt aa handtere modellen.  Lurt triks som har spart meg for mye flekkmaling.

 

Jens

 

Bruker denne teknikken flittig selv. Anbefales for å spare seg touchup og flekkmaling. Flott finish på modellen, Jens :thumb:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Beskyttelsesbelegget paa LERX'en finnes bare paa modellene wOOt  Det var et tips jeg kom over i en av Vic Scheuermanns byggeartikler for aa beskytte lakken mot slitasje mens man haandterer modellen - spesielt paa skarpe kanter er dette viktig.  Tapen forteller og hvor det er trygt aa handtere modellen.  Lurt triks som har spart meg for mye flekkmaling.

 

Jens

 

Bruker denne teknikken flittig selv. Anbefales for å spare seg touchup og flekkmaling. Flott finish på modellen, Jens :thumb:

 

Smart!  :thumb:

Og vikingen blir kjempe den Jens!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haaper jo byggetraaden kan inspirere andre da Finn-Ove.

 

Har ikke gaatt saa fort i dag som ventet - ble noe flekkmaling i stedet og maa vente til det er toert foer neste fase.  Men det er nok av ting som skal paa plass.  Bremseskjermen...

 

672-57.jpg

 

Gassgrillen...

 

672-56.jpg

 

For aa bruke klarlakken til aa skjule eventuelle blanke felter fra superlim, saa limte jeg missilene paa launcherene.

 

672-53.jpg

 

Jens

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.




×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å besøke og/eller registrerer deg på vårt forum aksepterer du våre vilkår og personvernregler. Bruksvilkår.