Kyrre Ingebrethsen Posted April 2, 2011 Share Posted April 2, 2011 Tenkte jeg måtte hive meg med, ja. Vanligvis er italienske greier laaaangt til sida for vanlig interessefelt. Men så ble man litt inspirert da. Jeg stakk en tur ned til Pelican Hobby og snuste i hyllene. Der var det noe 21st Century Toys C.202 i 1:32, noen gamle Italaerei(!) Capronier, noen Classic Airframes-greier (Mer om det i en annen tråd), og så, bortgjemt i en krok, fant jeg en haug med Sweet-sett. Deriblant en Macchi C.200AS (Dolce - Sweet - tog du 'an?). I 1:144, altså. Søt eske. Søtt byggesett. Søte ring-dekaler. Skal bli artig å prøve disse. Søte hjulbrønndekaler. Forøvrig trykket av Cartograf. Søt og spennende dekalinstruksjon på baksida. Dette kan jo bli artig. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kosti Eriksen Posted April 2, 2011 Share Posted April 2, 2011 Det er bare å hive seg på det japansk-kurset på ditt lokale community college. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Morten Syvertsen Posted April 2, 2011 Share Posted April 2, 2011 Hi hi hi, den VAR jo søt også! Mange valgmuligheter, hmmm, har sett den ferdig bygget et-eller-annet sted, kan bli en troverdig modell - her tror jeg ikke du trenger en "lykke til" engang Kyrre. Jo forresten; lykke til med dekalene! / Morten Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
André Kristoffersen Posted April 2, 2011 Share Posted April 2, 2011 Jøss ikke bare min katt som liker modellfly nei . Riktig fiffig med decaler for "muggsmultringene" i denne skalen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jens Håkon Brandal Posted April 2, 2011 Share Posted April 2, 2011 Hadde du kunnet bruke honningmaskeringsmetoden paa denne, saa hadde det jo blitt riktig saa soett:) Jens Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stein Meum Posted April 3, 2011 Share Posted April 3, 2011 Fascinerende byggesett disse Sweet-settene! Sitter med en følelse av at den nåværende Animè-generasjonen kan bli neste generasjon med modellbyggere. Kamo i form av dekaler? Har vi sett noe sånt før? Stein Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Roar Stensrud Posted April 3, 2011 Share Posted April 3, 2011 Fascinerende byggesett disse Sweet-settene! Sitter med en følelse av at den nåværende Animè-generasjonen kan bli neste generasjon med modellbyggere. Kamo i form av dekaler? Har vi sett noe sånt før? Stein Jepp, på opptil flere pansersett fra Dragon. Om det er veien å gå vet jeg dog ikke... Fulgte ikke Anime-dama med, Kyrre? Du kan jo spørre om å få låne Dagmar av Jens Roger. R. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stein Meum Posted April 3, 2011 Share Posted April 3, 2011 Fascinerende byggesett disse Sweet-settene! Sitter med en følelse av at den nåværende Animè-generasjonen kan bli neste generasjon med modellbyggere. Kamo i form av dekaler? Har vi sett noe sånt før?Stein Jepp, på opptil flere pansersett fra Dragon. Om det er veien å gå vet jeg dog ikke... Fulgte ikke Anime-dama med, Kyrre? Du kan jo spørre om å få låne Dagmar av Jens Roger. wOOtR. Jeg har en niese som er veldig orientert i den retningen. Hun kan kanskje hjelpe? Hun har mange innlegg med dette temaet (animè) på siden min. Stein Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kyrre Ingebrethsen Posted April 4, 2011 Author Share Posted April 4, 2011 Mike Grant har også utgitt kamo-ring-dekaler tidligere. Han ble på Hyperscale beskyldt for dermed å ødelegge hobbien. http://www.mikegrantdecals.com/SmokeRings.html Vil anbefale denne koppen. http://www.cafepress.com/Migrant.186246521 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stein Atle Stenberg Posted April 4, 2011 Share Posted April 4, 2011 Haha, ja snakk om! Hobbydödare Takket være din innledning så synes jeg den koppen var pretty hilarious (det er godt det finnes folk med ironi) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tormod Sørvang Posted April 4, 2011 Share Posted April 4, 2011 Jeg synes slike smokerings fra Mike Grant er et utmerket alternativ for de som ikke har tilgang på en dyr airbrush eller ikke vil begi seg ut på frihåndslakkering. I 1/72 vil dette være et høyst aktuellt alternativ for de fleste, mens i 1/48 blir lakkeringsjobben forholdsvis enkel... Jeg likte koppen veldig godt...... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Morten Syvertsen Posted April 5, 2011 Share Posted April 5, 2011 (-) mens i 1/48 blir lakkeringsjobben forholdsvis enkel... Ikke si sånn da!!!!! Jeg vurderer de derre løkringene i 1/48....... Morten Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kyrre Ingebrethsen Posted April 18, 2011 Author Share Posted April 18, 2011 Den er fremdeles søt. Måtte skjære ut åpning til cockpit, så det må vel en stol og et instrumentpanel til. Ellers er modellen foreløpig bare satt sammen, uten lim. Helt nydelig. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Morten Syvertsen Posted April 18, 2011 Share Posted April 18, 2011 Er så gøyalt fly det der Kyrre! Ser på modellen, og gleder meg bare til å snekre sammen en slik selv, vel, en "vakker" dag da...... Vennlig hilsen Morten Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stein Meum Posted April 18, 2011 Share Posted April 18, 2011 Sweet har fått mye god kritikk for sine 1/144-fly. Passform og detaljer er helt på høyde med 1/72-sett. I tillegg har Platz et godt utvalg av flotte modeller. Hva med et gruppebygg med 1/144-modeller på et senere tidspunkt? Stein Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts