Gå til innhold
  • Bli medlem

'affanculo!!! Cavallino Rampante.. FERDIG


Anbefalte innlegg

  • Svar 226
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

Lakksprøyta ja, der er det etter eller annet - det bobler og bruser i koppen, det bobler over rett og

slett - fuktighet tro?

 

Vel, jeg hadde i grunn blanda ferdig, og var klar til litt sprøyting, men så husket jeg noe jeg hadde

glemt - rommene til førstehjelpsutstyr var ikke der på den første serien.

Bråfylte panellinjene på begge sider med Tamiyamaling, her venstre side:

 

IMG_8089.jpg

 

Så var det tut og kjør....

 

IMG_8090.jpg

 

:)

 

/ Morten

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk Rune!

Har vært ute og handlet inn noen bøtter maling i dag, så har det som trengs til

tre av fargene væffal.

Mangler farger til å få mikset Bruno Mimetico, men den skal da også sist på,

så det er uansett noen dager unna......

 

I dag er det maskin 96 - 8 som leder i popularitet her hjemme.....  ::)

 

Vennlig hilsen

 

Morten

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så er undersiden malt. Brukte en miks av 3 deler Humbrol 156 til 1 del Hu 34.

Deretter lysnet jeg den 1/1 skala miksen med mer hvitt og kjørte den både litt

konsentrert i midtseksjonen av paneler, samt lett dusjing over det hele, da ble

den slik:

 

IMG_8092.jpg

 

Har sjekket ut flere modeller på nett, og registrert at jeg ikke er alene om å ha notert meg for

lys grått (Grigio Mimetico) hjulbrønner etc. Bestemte meg derfor å stole på mine gamle notater

og gå for grått.

 

Ellers har jeg sånn smått begynt å øve meg på kamomønsteret.....

 

IMG_8091.jpg

 

Sist men ikke minst, i disse hjulbyttetider; ta det pent når dere sjekker lufttrykket.....

 

IMG_8093.jpg

 

Lilefinger'n, ja ja, den er vel minst allikevel da....  ::)

 

/ Morten

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snaisent Morten... Er det ikke gøy å se at det plutselig nesten er ferdig.....

 

Hos våre venner maurene, så er den den fingeren en gigantus lillefingus. Med andre ord størrelse er relativt :-)

 

Roy (mikro filosof)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig, veldig deilig å se at arbeidet med modellen går jevnt

fremover Roy, god følelse det.  :D

 

Jens Håkon, jeg har jo planer om å pensle da......

 

Men først er det 100 meter hekk!

 

Den står utenfor her nå, full av bristeferdige knopper, og klar som et egg for vår -

men nå skal det bli en brutal oppvåkning med hekkesaks istedet.  8)

 

/ Morten

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter en natt med maskering, var det endelig tid for hovedfargen; Verde Mimetico 2.

Brukte Humbrol 149, med en dæsj Hu 64. Etter første strøk, kjørte jeg litt mer 64 i miksen

for å lysne den ytterligere, og kjørte den miksen litt sånn her og der.

 

Det siste var nok egentlig bortkastet, da kamomønsteret som skal over det grønne,

er ganske tett.....

 

IMG_8096.jpg

(fargen er en del kraftigere enn bildet gir inntrykk av.....)

 

Vennlig hilsen

 

Morten

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå, sånn ja, for trøtt etter nattevakt med etterfølgende malesession til å ta den Jens Håkon....  :doh:

 

Anyway, stått opp igjen, fått i meg litt middag - og er snart klar for en nattvakt til.....

 

Tok med meg Folgore'n ut i ettermiddagslyset, for et litt bedre inntrykk av en litt kinkig farge,

Verde Mimetico 2 har lite oliven i seg, så den ser liksom litt "feil" ut, på en måte, men føler at

jeg har "nailet" den sånn passe...

 

IMG_8100.jpg

 

IMG_8101.jpg

 

Med "matchende" krukke?

 

IMG_8102.jpg

 

Vennlig hilsen

 

Morten

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sukk, snakker om om å få en reality check på egne evner, eller mangelen på de samme.

 

Har dratt på et mønster med Giallo Mimetico 4, tålelig fornøyd med tettheten, men flekkene er

nok for store til å være i skala.

Det store problemet er dog søl, finkornet spytting, greide ikke å bli kvitt det, varierte

tykkelse på maling, samt trykk, men fikk det ikke til....  :(

 

IMG_8105.jpg

 

Er bare ikke pent, brukte en Hansa 281, men det er nok helst brukeren, ikke utstyret.

 

IMG_8106.jpg

 

I desperasjon byttet jeg til en Hansa 200, og kjørte grønt mellom flekkene

 

IMG_8107.jpg

 

Innbilte meg at det gikk bedre med 200'n, så da prøvde jeg å forsterke de nå lett utviskede

flekkene, og så var elendigheten tilbake...

 

IMG_8110.jpg

 

IMG_8108.jpg

 

IMG_8109.jpg

 

Trist som faen.......  :'(

 

/ Morten

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns det ser rimelig greit ut på bildene. Jeg har noen bokser med White Ensign Models' Verde Mimetico 2, og den virker på meg å være endel mørkere en fargen din. Jeg har brukt akrylmaling i sprøyta mi for første gang i min del av gruppebygget. Jeg kommer nok til å bruke emaljemaling på mitt camo-skjema. Har brukt noe Vallejo sort og gråsort på endel detaljer og er gått lei av hele tiden å måtte "touch'e opp" til stadighet etter selv lett håndtering. Men nå er det sliping, sliping, sliping og atter sliping av sparkel. Uvante bevegelser så jeg tar jobben over to-tre dager.

 

Stein

Lenke til kommentar
Del på andre sider

takker Stein, joda - er i utgangspunktet tålelig fornøyd med mønsteret, men, som sagt....

 

Antar at WEM-fargene er i 1/1 skala, og da skal de også være mørkere, slik denne miksen var,

før leg lysnet den med Hu 64, for å ta hensyn til skalaen.

 

Må dog innrømme at jeg nå er veldig bekymret for å skulle prøve meg på å fylle flekkene

med brunt....

 

Vennlig hilsen

 

Morten

Lenke til kommentar
Del på andre sider

takker Stein, joda - er i utgangspunktet tålelig fornøyd med mønsteret, men, som sagt....

 

Antar at WEM-fargene er i 1/1 skala, og da skal de også være mørkere, slik denne miksen var,

før leg lysnet den med Hu 64, for å ta hensyn til skalaen.

 

Må dog innrømme at jeg nå er veldig bekymret for å skulle prøve meg på å fylle flekkene

med brunt....

 

Vennlig hilsen

 

Morten

 

Synes heller ikke det så så ille ut på bildene. Bland tynt og gå over med de ulike fargene der du ikke er fornøyd. Det brune kan du bruke en sjablong på. Riv forskjellige fasonger i et ark og legg inntil den gule flekken.

 

Når du legger klarlakken vil noe av overspray-effekten forsvinne, og med dekaler blir helheten enda bedre. Etter væring og mattlakk vil det være enda mindre synlig (pluss at du er blitt vant til det ;D )

 

Hold fram som du stevner :thumb:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.




×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å besøke og/eller registrerer deg på vårt forum aksepterer du våre vilkår og personvernregler. Bruksvilkår.