Jump to content

'affanculo!!! Cavallino Rampante.. FERDIG


Morten Syvertsen

Recommended Posts

  • Replies 226
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Jeg er sjeleglad for at Microsoft ikke bygger fly! :praise:Stein

Men hvor mange klissete fingre har Bill Gates & Gutta hatt nedi data-systemene på Luftbussen du ratter til daglig, Stein?Anders  8)

 

Ingen! Absolutt INGEN! Det er primært Honeywell som står for det elektroniske/datamessige opplegget til våre 'busser. For andre er det franske Thomson som er hovedleverandør. Bl. a. til Air France.

 

Stein

Link to comment
Share on other sites

Har foretatt litt restaureringsarbeid med å gravere inn panellinjer og runde låsehull som forsvant da jeg fjernet

noen inspeksjonsluker. Ikke helt hundre, men skitt au.

 

IMG_8019.jpg

 

Det er noen festeplater ved vingerøttene, de er gravert inn på modellen, men etter det jeg kan se på bilder,

flukter de slett ikke med overflaten, har derfor limt på noen stripsbiter, skal pusse dem litt ned etterhvert.

 

IMG_8020.jpg

 

Ellers har jeg strukket bremseledninger, så da er understellet klart til å limes på plass.

 

IMG_8021.jpg

 

Vennlig hilsen

 

Morten

Link to comment
Share on other sites

Det er veldig grunne panellinjer på dette settet og veldig lett å pusse de vekk.........ikke spør hvordan jeg vet det.. :pinch:

 

Akkurat de forsterikingsplatene på vingerøttene stusset jeg litt over også Morten. Jeg kom fram til samme resultat og har akkurat limt på noen tilsvarende...

 

Bremseledningene ser veldig bra ut.....har du brukt binders?.

 

 

 

Fanken Morten........nå mangler det bare at vi går for samme dekaler også........

Link to comment
Share on other sites

Takk for hyggelige kommentarer gutta, bremseslangene kommer fra en litt mer lystbetont

kilde enn binders....

 

IMG_8023.jpg

 

Blyfolien er bonus....  ;)

 

Ellers er forsterkningsplatene slipt ned og de siste delene på plass

 

IMG_8024.jpg

 

Ryggpanseret er rimelig tykt, så jeg slipte ned en del

 

IMG_8022.jpg

 

Skal ha "canopyen" lukket, så Tamiyatape holder lenge som seletøy

 

IMG_8026.jpg

 

Ansér meg ferdig med kontoret, kan begynne å tenke maling....

 

IMG_8025.jpg

 

Vennlig hilsen

 

Morten

Link to comment
Share on other sites

Ser meget bra ut Morten.

Var det ikke samme maskin du bygde for ørten år siden, bare for å vise hvor lett det var å bygge fly....?

Kan vi få fortalt den gøye historien om hvordan du fant de italienske fargene den gangen"thousand island".... husker du?

 

Roy

 

 

 

Link to comment
Share on other sites

Tusen takk Kosti!  :)

 

Innen den komitéen er ferdig med første møte så hadde nesa vært sparkla og pussa for lengst......

 

Joda, men er ikke helt sikker på hva som er nødvendig, mulig lyset gjør det verre enn det er, tenkte å hive

på no' maling og se....  :shifty:

 

Forresten.......blir det servert drikkevarer i møte?..........isåfall blir jeg gjerne med og diskuterer.... ;D

 

Alltid.......  :cheers:

 

Vennlig hilsen

 

Morten

Link to comment
Share on other sites

Guest Jan Erik Johansen

Dette blir jo bælbra Morten, og slik en resirkulering av alt på vinflaskene da. Vi bør kanskje vurdere en egen miljøpris til neste Skala!!!  ;D

 

:) Janse

Link to comment
Share on other sites

Over en passende forfriskning; Monte Croce Valpolicella Classico Superiore 1999, kom komiteen

til at sparkel ikke var påkrevet, sprekken i Folgorens neseparti kunne fylles med Tamiya XF 26,

to strøk-

Det første fikk overskytende maling fjernet med rødspritsdynket tørkepapir, det andre med fint smergelpapir,

så er sprekken redusert ned til nesten ingenting

 

IMG_8031.jpg

 

Så gjenstår et mysterium, jukselappen fra gammelt av forordner et kontor i Verde Anticorrizone,

men hjulbrønner og deromkring i Grigio Mimetico - men hvorfor? Og hvor har har jeg funnet slike

opplysninger? Et mysterium........

 

Vet at jeg har lest om en "ny" forordring som foreskrev et lag Grigio Mimetico over Verde Anticorrizone, dette er

grunnen til at bl.a.Savoia Marchetti SM 79'erne har et lysegrått interiør, men jeg ser ikke koblingen til understellet

på min Folgore, kanskje jeg var stup full når jeg skrev lappen.......

 

???  ::)

 

/ Morten

Link to comment
Share on other sites

kanskje jeg var stup full når jeg skrev lappen.......

 

That has known to happened....:)  Tror dette feltet er en litt kinkig affaere paa Hasegawa sine C.202/205 sett da begge de jeg har bygget har hatt en liten sprekk og nivaaforskjeller der.  Tror nok at det er en panellinje der i virkeligheten, men verre er det med nivaaforskjellene - det ser ikke riktig ut.  Da blir det bare aa sparkle, pusse og risse opp igjen en alt annet enn enkel panellinje.  Skulle jeg velge, saa er det det verste med de byggesettene etter min mening.

 

Jens

Link to comment
Share on other sites

Ja, det er det svakeste punktet med 202/205-settene, også etter min mening.

 

Hadde forsåvidt slipt ned nivåforskjellen allerede, men det blir, som syntes, gjerne en glipe der allikevel...

 

Vet ikke hvor mye jeg gidder å søke etter kilden til opplysningene jeg hadde notert ned -

mistenker at jeg kjører grønt i hjulbrønner også, og sier meg ferdig med den diskusjonen...

 

Når det gjelder fargeskjema Tormod, så blir det en maskin fra 96. skvadron, 4. Stormo, både 96-6 og 96-8

er hete kandidater, foreløpig er det 96-6 som leder med en mule....

 

/ Morten

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.




×
×
  • Create New...

Important Information

By visiting and/or register an account our forum you agree to our terms and privacy policy. Terms of Use.