Anders Nicolaysen Posted April 3, 2011 Share Posted April 3, 2011 Jeg er sjeleglad for at Microsoft ikke bygger fly! Stein Men hvor mange klissete fingre har Bill Gates & Gutta hatt nedi data-systemene på Luftbussen du ratter til daglig, Stein? Anders Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stein Meum Posted April 3, 2011 Share Posted April 3, 2011 Jeg er sjeleglad for at Microsoft ikke bygger fly! :praise:SteinMen hvor mange klissete fingre har Bill Gates & Gutta hatt nedi data-systemene på Luftbussen du ratter til daglig, Stein?Anders Ingen! Absolutt INGEN! Det er primært Honeywell som står for det elektroniske/datamessige opplegget til våre 'busser. For andre er det franske Thomson som er hovedleverandør. Bl. a. til Air France. Stein Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Anders Nicolaysen Posted April 3, 2011 Share Posted April 3, 2011 Og hvem lagde det grunnleggende operativsystemet som Honeywell og Thompson baserer sine løsninger på montro.......................? Anders Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stein Meum Posted April 3, 2011 Share Posted April 3, 2011 MS DOS er totalt fraværende i denne sammenhengen! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Morten Syvertsen Posted April 3, 2011 Author Share Posted April 3, 2011 MS DOS er totalt fraværende i denne sammenhengen! Best for alle parter, spør du meg! /Morten Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stein Meum Posted April 3, 2011 Share Posted April 3, 2011 MS DOS er totalt fraværende i denne sammenhengen! Best for alle parter, spør du meg!/Morten You bet! Stein Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Morten Syvertsen Posted April 5, 2011 Author Share Posted April 5, 2011 Har foretatt litt restaureringsarbeid med å gravere inn panellinjer og runde låsehull som forsvant da jeg fjernet noen inspeksjonsluker. Ikke helt hundre, men skitt au. Det er noen festeplater ved vingerøttene, de er gravert inn på modellen, men etter det jeg kan se på bilder, flukter de slett ikke med overflaten, har derfor limt på noen stripsbiter, skal pusse dem litt ned etterhvert. Ellers har jeg strukket bremseledninger, så da er understellet klart til å limes på plass. Vennlig hilsen Morten Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tormod Sørvang Posted April 5, 2011 Share Posted April 5, 2011 Det er veldig grunne panellinjer på dette settet og veldig lett å pusse de vekk.........ikke spør hvordan jeg vet det.. Akkurat de forsterikingsplatene på vingerøttene stusset jeg litt over også Morten. Jeg kom fram til samme resultat og har akkurat limt på noen tilsvarende... Bremseledningene ser veldig bra ut.....har du brukt binders?. Fanken Morten........nå mangler det bare at vi går for samme dekaler også........ Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kosti Eriksen Posted April 5, 2011 Share Posted April 5, 2011 For noen flotte bremseslanger! Likte de veldig godt! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Morten Syvertsen Posted April 6, 2011 Author Share Posted April 6, 2011 Takk for hyggelige kommentarer gutta, bremseslangene kommer fra en litt mer lystbetont kilde enn binders.... Blyfolien er bonus.... Ellers er forsterkningsplatene slipt ned og de siste delene på plass Ryggpanseret er rimelig tykt, så jeg slipte ned en del Skal ha "canopyen" lukket, så Tamiyatape holder lenge som seletøy Ansér meg ferdig med kontoret, kan begynne å tenke maling.... Vennlig hilsen Morten Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tormod Sørvang Posted April 6, 2011 Share Posted April 6, 2011 Før du starter med malinga Morten så ta en liten straffrunde med sparkel på nesa. Resten ser veldig bra ut. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Morten Syvertsen Posted April 6, 2011 Author Share Posted April 6, 2011 Ja, ser hva du mener, skal nedsette en hurtigarbeidende komité, og vurdere forslaget...... Morten Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kosti Eriksen Posted April 6, 2011 Share Posted April 6, 2011 En cockpit av høy kvalitet indeed! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tormod Sørvang Posted April 6, 2011 Share Posted April 6, 2011 Innen den komitéen er ferdig med første møte så hadde nesa vært sparkla og pussa for lengst...... Forresten.......blir det servert drikkevarer i møte?..........isåfall blir jeg gjerne med og diskuterer.... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Atle Eriksen Posted April 6, 2011 Share Posted April 6, 2011 Godt aa se deg i sving igjen Jens Ditto Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted April 6, 2011 Share Posted April 6, 2011 Ser meget bra ut Morten. Var det ikke samme maskin du bygde for ørten år siden, bare for å vise hvor lett det var å bygge fly....? Kan vi få fortalt den gøye historien om hvordan du fant de italienske fargene den gangen"thousand island".... husker du? Roy Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Morten Syvertsen Posted April 6, 2011 Author Share Posted April 6, 2011 Tusen takk Kosti! Innen den komitéen er ferdig med første møte så hadde nesa vært sparkla og pussa for lengst...... Joda, men er ikke helt sikker på hva som er nødvendig, mulig lyset gjør det verre enn det er, tenkte å hive på no' maling og se.... Forresten.......blir det servert drikkevarer i møte?..........isåfall blir jeg gjerne med og diskuterer.... Alltid....... Vennlig hilsen Morten Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Morten Syvertsen Posted April 6, 2011 Author Share Posted April 6, 2011 Godt aa se deg i sving igjen Ditto Takk! Det er egentlig litt deilig og....... He he, det var en Fiat G.50 det Roy, uff, skar ut i feil ende av fargeskalan der gitt. Hele den sørgelige historien er vel å finne i et Limtuben...... Vennlig hilsen Morten Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Jan Erik Johansen Posted April 6, 2011 Share Posted April 6, 2011 Dette blir jo bælbra Morten, og slik en resirkulering av alt på vinflaskene da. Vi bør kanskje vurdere en egen miljøpris til neste Skala!!! Janse Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Morten Syvertsen Posted April 6, 2011 Author Share Posted April 6, 2011 Takk for hyggelige ord Janse! Miljøpris hadde vært noe - ellers er det jo ikke mye miljøvennlig med denne hobbyen.... / Morten Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Morten Syvertsen Posted April 6, 2011 Author Share Posted April 6, 2011 Over en passende forfriskning; Monte Croce Valpolicella Classico Superiore 1999, kom komiteen til at sparkel ikke var påkrevet, sprekken i Folgorens neseparti kunne fylles med Tamiya XF 26, to strøk- Det første fikk overskytende maling fjernet med rødspritsdynket tørkepapir, det andre med fint smergelpapir, så er sprekken redusert ned til nesten ingenting Så gjenstår et mysterium, jukselappen fra gammelt av forordner et kontor i Verde Anticorrizone, men hjulbrønner og deromkring i Grigio Mimetico - men hvorfor? Og hvor har har jeg funnet slike opplysninger? Et mysterium........ Vet at jeg har lest om en "ny" forordring som foreskrev et lag Grigio Mimetico over Verde Anticorrizone, dette er grunnen til at bl.a.Savoia Marchetti SM 79'erne har et lysegrått interiør, men jeg ser ikke koblingen til understellet på min Folgore, kanskje jeg var stup full når jeg skrev lappen....... / Morten Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tormod Sørvang Posted April 7, 2011 Share Posted April 7, 2011 ....kanskje jeg var stup full når jeg skrev lappen....... / Morten Muligheten er jo til stede.......... Sprekken ser bedre ut nå Morten. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jens Håkon Brandal Posted April 7, 2011 Share Posted April 7, 2011 kanskje jeg var stup full når jeg skrev lappen....... That has known to happened.... Tror dette feltet er en litt kinkig affaere paa Hasegawa sine C.202/205 sett da begge de jeg har bygget har hatt en liten sprekk og nivaaforskjeller der. Tror nok at det er en panellinje der i virkeligheten, men verre er det med nivaaforskjellene - det ser ikke riktig ut. Da blir det bare aa sparkle, pusse og risse opp igjen en alt annet enn enkel panellinje. Skulle jeg velge, saa er det det verste med de byggesettene etter min mening. Jens Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Morten Syvertsen Posted April 7, 2011 Author Share Posted April 7, 2011 Ja, det er det svakeste punktet med 202/205-settene, også etter min mening. Hadde forsåvidt slipt ned nivåforskjellen allerede, men det blir, som syntes, gjerne en glipe der allikevel... Vet ikke hvor mye jeg gidder å søke etter kilden til opplysningene jeg hadde notert ned - mistenker at jeg kjører grønt i hjulbrønner også, og sier meg ferdig med den diskusjonen... Når det gjelder fargeskjema Tormod, så blir det en maskin fra 96. skvadron, 4. Stormo, både 96-6 og 96-8 er hete kandidater, foreløpig er det 96-6 som leder med en mule.... / Morten Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jens Håkon Brandal Posted April 7, 2011 Share Posted April 7, 2011 Hvorfor ikke kompromisse med 96-7? Jens Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.