Gå til innhold
  • Bli medlem

'affanculo!!! Cavallino Rampante.. FERDIG


Anbefalte innlegg

  • Svar 226
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

Jeg er sjeleglad for at Microsoft ikke bygger fly! :praise:Stein

Men hvor mange klissete fingre har Bill Gates & Gutta hatt nedi data-systemene på Luftbussen du ratter til daglig, Stein?Anders  8)

 

Ingen! Absolutt INGEN! Det er primært Honeywell som står for det elektroniske/datamessige opplegget til våre 'busser. For andre er det franske Thomson som er hovedleverandør. Bl. a. til Air France.

 

Stein

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har foretatt litt restaureringsarbeid med å gravere inn panellinjer og runde låsehull som forsvant da jeg fjernet

noen inspeksjonsluker. Ikke helt hundre, men skitt au.

 

IMG_8019.jpg

 

Det er noen festeplater ved vingerøttene, de er gravert inn på modellen, men etter det jeg kan se på bilder,

flukter de slett ikke med overflaten, har derfor limt på noen stripsbiter, skal pusse dem litt ned etterhvert.

 

IMG_8020.jpg

 

Ellers har jeg strukket bremseledninger, så da er understellet klart til å limes på plass.

 

IMG_8021.jpg

 

Vennlig hilsen

 

Morten

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er veldig grunne panellinjer på dette settet og veldig lett å pusse de vekk.........ikke spør hvordan jeg vet det.. :pinch:

 

Akkurat de forsterikingsplatene på vingerøttene stusset jeg litt over også Morten. Jeg kom fram til samme resultat og har akkurat limt på noen tilsvarende...

 

Bremseledningene ser veldig bra ut.....har du brukt binders?.

 

 

 

Fanken Morten........nå mangler det bare at vi går for samme dekaler også........

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for hyggelige kommentarer gutta, bremseslangene kommer fra en litt mer lystbetont

kilde enn binders....

 

IMG_8023.jpg

 

Blyfolien er bonus....  ;)

 

Ellers er forsterkningsplatene slipt ned og de siste delene på plass

 

IMG_8024.jpg

 

Ryggpanseret er rimelig tykt, så jeg slipte ned en del

 

IMG_8022.jpg

 

Skal ha "canopyen" lukket, så Tamiyatape holder lenge som seletøy

 

IMG_8026.jpg

 

Ansér meg ferdig med kontoret, kan begynne å tenke maling....

 

IMG_8025.jpg

 

Vennlig hilsen

 

Morten

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser meget bra ut Morten.

Var det ikke samme maskin du bygde for ørten år siden, bare for å vise hvor lett det var å bygge fly....?

Kan vi få fortalt den gøye historien om hvordan du fant de italienske fargene den gangen"thousand island".... husker du?

 

Roy

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk Kosti!  :)

 

Innen den komitéen er ferdig med første møte så hadde nesa vært sparkla og pussa for lengst......

 

Joda, men er ikke helt sikker på hva som er nødvendig, mulig lyset gjør det verre enn det er, tenkte å hive

på no' maling og se....  :shifty:

 

Forresten.......blir det servert drikkevarer i møte?..........isåfall blir jeg gjerne med og diskuterer.... ;D

 

Alltid.......  :cheers:

 

Vennlig hilsen

 

Morten

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jan Erik Johansen

Dette blir jo bælbra Morten, og slik en resirkulering av alt på vinflaskene da. Vi bør kanskje vurdere en egen miljøpris til neste Skala!!!  ;D

 

:) Janse

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Over en passende forfriskning; Monte Croce Valpolicella Classico Superiore 1999, kom komiteen

til at sparkel ikke var påkrevet, sprekken i Folgorens neseparti kunne fylles med Tamiya XF 26,

to strøk-

Det første fikk overskytende maling fjernet med rødspritsdynket tørkepapir, det andre med fint smergelpapir,

så er sprekken redusert ned til nesten ingenting

 

IMG_8031.jpg

 

Så gjenstår et mysterium, jukselappen fra gammelt av forordner et kontor i Verde Anticorrizone,

men hjulbrønner og deromkring i Grigio Mimetico - men hvorfor? Og hvor har har jeg funnet slike

opplysninger? Et mysterium........

 

Vet at jeg har lest om en "ny" forordring som foreskrev et lag Grigio Mimetico over Verde Anticorrizone, dette er

grunnen til at bl.a.Savoia Marchetti SM 79'erne har et lysegrått interiør, men jeg ser ikke koblingen til understellet

på min Folgore, kanskje jeg var stup full når jeg skrev lappen.......

 

???  ::)

 

/ Morten

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kanskje jeg var stup full når jeg skrev lappen.......

 

That has known to happened....:)  Tror dette feltet er en litt kinkig affaere paa Hasegawa sine C.202/205 sett da begge de jeg har bygget har hatt en liten sprekk og nivaaforskjeller der.  Tror nok at det er en panellinje der i virkeligheten, men verre er det med nivaaforskjellene - det ser ikke riktig ut.  Da blir det bare aa sparkle, pusse og risse opp igjen en alt annet enn enkel panellinje.  Skulle jeg velge, saa er det det verste med de byggesettene etter min mening.

 

Jens

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er det svakeste punktet med 202/205-settene, også etter min mening.

 

Hadde forsåvidt slipt ned nivåforskjellen allerede, men det blir, som syntes, gjerne en glipe der allikevel...

 

Vet ikke hvor mye jeg gidder å søke etter kilden til opplysningene jeg hadde notert ned -

mistenker at jeg kjører grønt i hjulbrønner også, og sier meg ferdig med den diskusjonen...

 

Når det gjelder fargeskjema Tormod, så blir det en maskin fra 96. skvadron, 4. Stormo, både 96-6 og 96-8

er hete kandidater, foreløpig er det 96-6 som leder med en mule....

 

/ Morten

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.




×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å besøke og/eller registrerer deg på vårt forum aksepterer du våre vilkår og personvernregler. Bruksvilkår.