Gå til innhold
  • Bli medlem

Organisering på SKALA


Roar Stensrud

Anbefalte innlegg

Hei alle.

 

Som sagt trenger vi assistenter på SKALA. Her er "stillingene" som skal fylles med beskrivelse der det er nødvendig.

 

Bordbestyrere: 7 stillinger. Stable modeller på bordene, i riktige klasser samt passe litt ekstra på modellene.

Overordnet bordsjef

Flyklasser

Panserklasser

Diorama/Vignett

Bilklasser

Figurklasser

Øvrig (annet, skip, tema, junior)

 

Modellregistrering: To stillinger hvorav en sier seg selv... Stort sett aktuelt fram til innleveringsfrist på lørdag.

Hovedansvarlig                Arild Moland

Assisterende

 

Betaling m.m. IPMS-medlemmer: En stilling. Ta betaling for seminarer fra medlemmer samt stemple/merke de som har betalt. Tett samarbeid med registrering og navnskilt. Stort sett aktuelt fram til innleveringsfrist på lørdag.

 

Navnskilt: En stilling. Produsere navnskilt til de som ikke måtte ha fra i fjor. Jeg har mange liggende. Tett samarbeid med modellregistrering og betaling fra medlemmer. Stort sett aktuelt fram til innleveringsfrist på lørdag.                 

 

Inngangspenger, publikum: Seks stillinger. Ta penger for seminarer og inngang fra ikke-medlemmer. Ser for meg at de seks rullerer med en time hver. Etter innlevering av modeller, flyttes oppgaven med seminarbetaling og navnskilt for IPMS-medlemmer hit. Regner med at det ikke blir særlig mye merarbeid ettersom de fleste IPMS-medlemmene nok allerede har ankommet i.f.m. modellinnlevering.

 

Barnebyggebord: Tre stillinger. Blir det mye unger, får man satse på å ha minst to til stede til enhver tid. Dersom andelen byggende juniorer blir som i fjor, holder det nok med en. Foreldre bør selvsagt også oppfordres til å sette seg ned sammen med poden og hjelpe til. De utsendte fra IPMS får være å betrakte som "eksperthjelp". Vi skal prøve å finne en annen løsning på tilgjengelige byggesett i år.

 

Hovedansvarlig

Assistent

Assistent

 

LOKALAVDELINGENE

Må avgi personell til oppgavene beskrevet over. Jeg ser for meg følgende basert på lokalavdelingenes relative størrelse:

 

Troms: 2 pers.

Trondheim: 2 pers.

IPMS Sør: 2 pers.

IPMS Vestfold: 1 pers.

IPMS Østlandet: 3 pers.

 

Lokalavdelingsformenn bes vennligst ta dette med sine og helst komme opp med en "mannskapsliste" i god tid før SKALA.

 

Dette er imidlertid ikke nok til å fylle alle stillingene, så vi er fremdeles avhengige av dugnadsånden. Styremedlemmene (IPMS Norge) kan selvsagt også ta i et tak innimellom, men basert på fjorårets erfaring er det best at styremedlemmene ikke blir engasjert i for mange spesifikke oppgaver, men heller har overblikket og er fristilt til å ta seg av "oppdukkende mål". Slik var det dessverre ikke i fjor.

 

BEDØMMING

Skjer fra kl. 1600 på lørdagen. Jens Håkon er hovedansvarlig her så jeg tipper det blir ordnet bra. Det går an å fungere både som dommer og ha jobber som beskrevet over. Imidlertid må bedømmingen ha prioritet slik at man internt får organisere seg slik at de som skal dømme ikke samtidig skal sitte i døra.

 

Frivillige kontakter meg. Lokalavdelingene sender meg en liste over sine "utskremte". Min epost: rstensr2@online.no  PM funker også utmerket.

 

R. 8)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...

Vi i Trondheim har blitt enige om at vi alle stiller oss til rådighet til oppgaver der det trengs folk.

De jeg vet skal nedover er:

Bernt Uttakleiv

Bernt Øren

Rune Haugen

Arild Tiller

Einar Sandvik

John Arild Gjærdevoll

Espen Andreas Hoff

Gaute Halsaunet

 

Dette er jo kjempebra! Tusen takk. Da tror jeg våre bemanningsproblemer er langt på vei løst. Når kommer dere nedover? Fredag eller lørdag?

 

R. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.



×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å besøke og/eller registrerer deg på vårt forum aksepterer du våre vilkår og personvernregler. Bruksvilkår.