Gå til innhold
  • Bli medlem

Er det slutt på praksisen med at medlemmer må stå fram under fullt navn?


Anbefalte innlegg

Er det slutt på praksisen med at medlemmer må stå fram under fullt navn?

 

Siden 31.12.2010 har "Woody67" blitt feiret som "vårt nyeste medlem". Hvem i huleste er det?

 

Anders  ???

 

Nei, det er ikke slutt på denne praksisen, men det er ikke alltid folk gjør som vi ber dem om på forumet :)

Folk som ikke retter seg etter kravet får noen påminnelser før vi evt sletter kontoen.

 

Henrik

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og i motsetning til en del andre, så har Woody67 bare ligget sånn i et par dager. Det er høyst variabelt hvor aktiv jeg er med å forfølge de som ikke fyller ut fullt navn. Alle som registrerer seg uten fullt navn får en PM så raskt som mulig. Etter det kan det ta alt fra dager til uker før jeg følger opp. Ofte har de heller ikke vært logga på siden dagen de registrerte seg, og da sletter jeg bare kontoen. Men så snart du begynner å poste, så blir man som regel litt mer pågående for å få navnet på plass...

 

Arild :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt usikker på hva diskusjonsdeltakerne her er ute etter å oppnå, med litt flaks mister vi en eller flere moderatorer, så ha vi enda en ting å ta tak i før SKALA.

 

Så min oppfordring er, kutt ut nå.

 

Jan Erik Johansen

kasserer IPMS

 

Det skulle ikke være så vanskelig å forstå hva jeg er ute etter å oppnå: Jeg har gjennom årene satt stor pris på at forum-medlemmer står fram under fullt navn, slik at vi vet hvem vi har med å gjøre. På andre nettsteder er ikke dette noen selvfølge. Riktignok opptrer jeg som "Nøtteliten" i tråden "Delenøtter" i "Bableboksen", men alle ser jo at det er jeg som skriver under alias.

 

Jeg har ingenting å skjule, og sannsynligvisvis har heller ikke de som registrerer seg under pseudonymer det. Men har man først innført en regel om at folk skal registrere seg som den de er, bør det gjennomføres.

 

Dessuten tror jeg at både Arild og Henrik har baller nok til ikke å trekke seg som moderatorer pga. av et lite, småkritisk innspill.

De har hørt verre ting fra dette hold tidligere, hr. kasserer.

 

Anders  :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kommer til å slette den lille kranglen forut for Anders sitt siste innlegg. Dessverre går nok Janse, Stian H og Gautes sindige kommentarer med i slengen, men det får være en del av opprenskningen. Beklager hvis dere synes det er dumt.

 

Og for framtiden, legg dette på minnet:

 

-La moderatorene gjøre jobben med å få folk til å stå fram med fullt navn. Påminnelser til moderatorene om at folk opererer anonymt er selvsagt tillat, men vær snill å gjøre det i form av PM til moderator og ikke rett ut i en tråd.

 

-Å slenge dritt om folks gramatikk er helt uakseptabelt og vitner om at man er tom for poenger! Slikt vil jeg ikke se!! >:(

Dette er et forum for modellbygging, ikke for å lære å skrive korrekt Norsk. Selv er jeg nøye med min gramatikk, men jeg legger meg ikke opp i andre folks skrivefeil. Det kan være mange årsaker til at folks gramatikk ikke er helt på merket. Og dersom man irriterer seg over at folk bruker engelske uttrykk. Så får man heller bite det i seg. Vi er heller ikke sponset av Noregs Mållag.

 

Nå skal denne tråden igjen gå over til å bli en introduksjonstråd. Har noen problemer med dette, så fortsetter vi heller via PM eller epost: rstensr2@online.no

 

Roar

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gikk glipp av denne bataljen, så jeg vet ikke helt hva som ble sagt av og om hvem, men bare la meg gjenta det sentrale fra et av mine tidligere innlegg:

 

Men så snart du begynner å poste, så blir man som regel litt mer pågående for å få navnet på plass...

 

Tro meg, ingen overlever som forummedlem over tid uten å ha fyllt ut fullt navn. Men folk som bare registrerer seg og som man aldri ser noe mer til, får ikke ekstremt mye oppmerksomhet fra meg, men blir fulgt opp når jeg får tid til det.

 

Og til slutt; det er en ubetinget fordel å klage om disse tingene til oss moderatorer per PM, heller enn å poste på forumet.  :thumb:

 

Arild :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Det heter grammatikk. (rulle seg på gulvet i skoggerlattersmiley)

 

Akkurat det var jeg faktisk ikke klar over (ikke så ofte jeg bruker det ordet), men jeg tror ikke du finner så veldig mange andre feil i skriveriene mine. ;)

 

...Også er det jo hyggelig å se en bladfyk som faktisk kan skrive korrekt norsk... ;D

 

R. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.



×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å besøke og/eller registrerer deg på vårt forum aksepterer du våre vilkår og personvernregler. Bruksvilkår.