Gå til innhold
  • Bli medlem

Liten Ferrari


Anbefalte innlegg

Takk for kommentarer og oppmuntring underveis.  I går fikk bilen endelig stå på egne hjul, og jammen berørte ikke alle bakken også etter litt overtaling.  De fotoetsede hjulmutrene er på plass, dekaler på veltebøylen, litt vask i luftinntak og utslipp for å gi dybde og flekkmaling hist og her.  Fortsatt ikke ferdig, men det nærmer seg.  Og jammen tror jeg ikke at jeg må legge til noen detaljer og... 

 

126_C2_101001-800.JPG

 

126_C2_101202-800.JPG

 

Jens

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er bare aa hoppe i det Knut.  Velg noe enkelt til aa begynne med, og naar du faar det i fingrene kan du ga videre til supersettene deres med over 200 deler...

 

Tameo selger ikke direkte, men kun gjennom forhandlere.  Jeg faar mine fra little-cars.com her i UK og er fornoeyd med servicen.  Sjekker du hjemmesiden til Tameo http://www.tameokits.com/en/ saa ser du hva de kan tilby.  Det aller meste er Formel 1 biler fra 70-tallet og til i dag.

 

Jens

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som Paul sa til meg - velg heller et nyere sett som har en god standard.  De eldre Tameo settene er enklere, og krever mer opprensking og er ikke like detaljerte.  Jeg har enda til gode aa titte i et gammelt Tameo sett, saa jeg vet ikke helt hva jeg kan vente meg, men sender du Paul en epost saa vil du faa et greit svar.

 

Jens

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prisen varierer.  Denne betalte jeg £38 for.  Jeg kjoepte F2000 fra Australske GP for £32 (uten motor), og 642'n kostet £40.  De har en 312B fra 1970 som koster £51, men den har da og en detaljert motor.  For supersettene maa du regne med £65-70, men da faar du og full motor og som regel avtakbar cowling - totalt 250-300 deler - stoept metall, dreid aluminium og myyyyyyye fotoets...  Enkelte av delene kommer ferdig formet, eller du faar med formverktoey i settet som du bruker til aa banke flate deler til riktig form - de er overraskende komplette.

 

Jens

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

På fredag kom det en liten polstret konvolutt med deler fra Tameo, så da kunne jeg endelig gjøre ferdig den første 1:43 modellen jeg begynte på.  Har tatt sin tid, men bare jeg nå får flekket en ting jeg så etter at jeg tok bildene, så erkærer jeg denne for ferdig.  Noe rusk et par steder, men det får være. Lakken er penslet Future med et lag voks over og fra visse vinkler ser man rusket, men blankt er det.  Vindskjermen er vakuumformet og må skjæres løs forsssiiiiiktig for man får bare en.  Den limte jeg på med Future for å slippe søl, og det fungerte utmerket.

 

126_C2_101301-800.JPG

 

126_C2_101402-800.JPG

 

126_C2_101603-800.JPG

 

126_C2_101804-800.JPG

 

Jens

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:praise:

 

Du får passe ekstra godt på under bedømming på LU så du slipper å be om deler fra Tameo en gang til... wOOt

 

Var denne med den samme bakvingen jeg kjøpte i 1/20 fra Fujimi her om dagen, og har den i 1/24 med normal vinge fra Protar.

Tror jeg må vente med å bygge dem... kan jo ikke stille ut en 1/20 modell ved siden av en 1/43 med bedre detaljer  ;)

 

JR

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.



×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å besøke og/eller registrerer deg på vårt forum aksepterer du våre vilkår og personvernregler. Bruksvilkår.