Allierte? Alt mulig. I prinsippet ble alle typer underlag brukt, men betong var veldig sjeldent i begynnelsen. PÅ film ser det lissom så safe ut å lande rett på en flat ørkenslette, men i praksis var dette veldig farlig. Royal Engineers gjorde en kjempejobb med å preparere airfields. Fra midten av 42 var den store grooven å satse på PSP. Alle airfields med status som forsyningspunkt og behov for stor trafikk med transportfly ble veldig kjapt belagt med PSP. Om det var ressurser og tid tilgjengelig ble det også lagt betong. Angivelig ble det altså lagt ut mye bitumen ruller, men kvaliteten på denne varierte sterkt i og med at dette var et material under testing og all produksjon var i prinsippet eksperimentell. Det var også andre alternativer til PSP som også var av metall. I prinsippet ble alle lagre tømt for denslags og sendt til Nord Afrika. Dette inkluderer mye rart som egentlig var strengt tatt forkastet eller av eksperimentell natur.
Men, alt dette er egentlig godt dokumentert, så det skal være mulig å finne brukbare lister i bøker eller online. Royal Engineers registrerte og klassifiserte airfields og det gjorde RAF også.