Gå til innhold
  • Bli medlem

All aktivitet

Denne strømmen auto-oppdateres

  1. Tidligere
  2. frem til
    Besøk vestsveriges største modellutstilling 2024 Mer info: www.ipmsgoteborg.se Sjekk evnt. overnatting her: https://www.forenom.com/sv/vandrarhem/goteborg/forenom-hostel-gothenburg-save/414/?checkin=null&checkout=null&occupants=1
  3. De store hvite og røde varselsmerkene på pylonene har jeg tatt bildeutsnitt av fra fotografier av forbildet, forminska og skrevet ut i mange eksemplarer på det samme dekalarket fra Etsy som jeg skrev ut dekaler til flottører til Bell 47J på. De ble nokså blasse. En hvit dekal-firkant som underlag kunne kanskje hjelpe litt. Vi får se.
  4. Etter tre runder leder Kåre Paulsen, det har vært god produksjon i hans personlige stridsvognfabrikk. Januarmøtet måtte jeg melde forfall til pga sykdom, men resultatene er lagt inn. Februarmøtet fikk jeg med meg, men uten å ha med kamera. Marsmøtet, da var både kameraet og jeg til stede. En klar vinner var Tormods 1:48 Focke-Wulf Ta 152H-0 i et særs godt utført kamuflasjeskjema. Bernt hadde en vignett i 1:72 med finsk Me 109 og Brewster Buffalo Kjetil Gulli hadde en Me 109E nattjager som kameraet nektet å stille skarpt på.
  5. Versjon av forumet er oppdatert til v. 4.7.16 Du kan lese alt om versjonen her: https://invisioncommunity.com/release-notes/4716-r128/
  6. IPMS Øst - medlemsmøte - som vanlig på Kjeller/Lillestrøm Kommende møte er tirsdag 12/3 kl. 1900. Lokalene er åpne fra 1800 Som vanlig pølser og kaffe Ta gjerne med modeller til minikonken. Velkommen
  7. Ja, det er bra det kommer ut nye byggesett. Problemet er at det kommer ut nye flotte byggesett fortere enn jeg greier å bygge. Et luksusproblem, egentlig. En annen sak er at når det kommer til prosjekt som dette med monteren i flysamlinga på Gardermoen, er det en del flytyper som det finnes få, gamle og dårlige byggesett av.
  8. Men det er jo sånn hobbyen går fremover og. Regelen må vel være å bygge når settene kommer ut, ikke lagre til de blir utdatert. Der synder jeg nok grovt selv og.
  9. Ja, det er detaljerte og flotte. De ankom også veldig kjapt etter at jeg bestilte dem, synes jeg. Ganske typisk at det kommer et mye bedre sett etter at man har lagt ned mye arbeid i et gammelt et. Nå mangler det bare at det kommer nye sett av pyloner og skinner.
  10. Synd du la så mye arbeid ned i de gamle. Skal og anskaffe ett par slike i 1/48. En F-5A venter ute i køen av prosjekter ett sted.
  11. Spissen er en separat del som er inne i buret som missilene kom i. Det hele er ordna slik at en ikke trenger å kutte løs deler på synlige steder.
  12. I dag kom det en våpenforsendelse i posten fra Kyiv til Norge i form av to par nydelig detaljerte laserprinta AGM-12B Bullpup i skala 1:72. Finnene er avgjort tynnere enn på Hasegawa-missilene, ja. Det ligger an til bytte av missiler på Orion-modellen.
  13. Sånn er det. Enkelte ganger får man bare lyst til å lage sin egen spesialversjon, der alt stemmer.
  14. Ja, det har nok tydeligvis vært, og er fremdeles, mange ulike varianter av Orion i bruk. I bygge-artiklene av herrene Arheim og Kolstad kan jeg heller ikke se at antenner på undersidene av haleflatene er nevnt og heller ikke tegna inn på noen av tegningene. Derimot må jeg ta en sjefsavgjørelse angående antenna under haleepartiet, markert E på tegninga av Arheim, Den kom etter innføringa av tall på halen i følge tegningene hans. Jeg hadde i utgangspunktet sett for meg å ha skvadronkoder, men ettersom Bullpup ble tatt i bruk helt på slutten av perioden med skvadronkoder, så har jo begynt å helle i retning av tall på halefinna. Det samme hensynet gjelder fotovinduet, som jeg egentlig hadde lagt opp til å sløyfe. Det ene henger imidlertid sammen med det andre her.
  15. De kanadiske CP- 140 Aurora var bare like i skallet i forhold til en amerikansk eller norsk P-3C. Innmaten var stort sett tatt fra S-3 Viking, eller basert på dennes elektronisk løsninger. Det forklarer nok antennene. Det samme gjaldt varianten som tilsvarte våre P-3N. Oppdateringsprogrammet fulgte derfor en egen logikk, dvs. en Update II tilsvarte nødvendigvis ikke en amerikanske II.
  16. Byggesettet er for en P-3C uppdate II/III, med dekalvalg for en Orion i U.S. Navy og for en kanadisk Orion, og disse antennene under haleflatene var kun på den kanadiske versjonen, ser jeg, etter å ha myst på tegningene, så jeg har skåret antenne vekk.
  17. Det kan nok være. Jeg føler meg nå ganske sikker på at det ikke var antenner under haleflatene etter å ha granska bilder.
  18. Ser ikke ut som det er antenner på norske P-3B levert i 1969,, som du bygger, Men slikt kan komme og litt og er nok i en viss grad avhengig av operasjonsområdet og trusselvurderinger. Vil tro at Hasegawa,s sett viser en japansk utgave, som kan være ulikt konfigurert.enn en amerikanske maskiner. Block nummer og Update 1 eller II vil her også spille inn.
  19. Jeg fikk ingen respons på spørsmålet om det var ei antenne på undersida av hver av haleflatene på P-3B. Dette bildeutsnittet av et foto av det første av de to ekstra P-3B Orion som kom til Norge i 1980, viser tydelig at det ikke var noen antenne der. Jeg kan faktisk ikke se noen antenner under haleflatene på seinere norske P-3C heller.
  20. Jeg lurte litt på hvorfor jeg ikke fikk noe tilbakemelding fra Res-kit, helt til jeg tok en titt i spam-boksen. Der lå det tilbakemelding. Det er ikke første gangen det har skjedd med tilbakemeldinger fra utenlandske forhandlere. Jeg prøver generelt å forsøke norske forhandlere først, men i mange tilfeller har de rett og slett ikke det jeg er ute etter. Nå må jeg jo innrømme at det kan være ganske sære ting jeg leter etter, da.
  21. Tror ikke du vil angre paa det Einar - Hasegawa missilene baerer preg av aa ha blitt designet og laget for mange aar siden paa den maaten finnene er stoept. De er altfor tykke. I dag hadde de vel blitt replisert i fotoets eller stoept paa en annen maate til en litt mer realistisk tykkelse.
  22. Kunne ikke motstå fristelsen til å bestille bullpup i skala 1:72 fra Reskit i Ukraina. Disse er 3D-printa. Det skal bli interessant å sammenligne kvaliteteten med dem jeg har. De har bullpup også i skala 1:48, ser jeg. Det måtte eventuelt vært for en jagerflymodell.
  23. I dag kom jeg over et gammelt papirbilde jeg har tatt for en mannsalder sia av en skarp Bullpup utstilt i Luftfartsmuseet i Bodø. Den ligner veldig på Reskit-missilene.
  1. Last inn mer aktivitet
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å besøke og/eller registrerer deg på vårt forum aksepterer du våre vilkår og personvernregler. Bruksvilkår.