Gå til innhold
  • Bli medlem

Jan Erik Johansen

IPMS Medlem
  • Innlegg

    2 278
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

  • Dager vunnet

    11

Jan Erik Johansen vant dagen sist 20. juni 2023

Jan Erik Johansen hadde mest likt innhold!

Nettsamfunnsomdømme

49 Eksellent

Om Jan Erik Johansen

  • Rang
    Utforsker
    Utforsker

Personal Information

  • Kjønn
    Undisclosed

Nylige profilbesøk

Blokken for nylige besøkende er slått av og vises ikke for andre medlemmer.

  1. Takk for i år! Det ble et bra Skala og da er målet at neste blir enda bedre! Janse
  2. De tenker nok at det er viktig for modellbyggere å leve lenge med tanke på alt stasjet de skal bygge.
  3. Flott modell og bra jobbet Einar. Da kan vi stryke en av lista. Janse
  4. Da er helikopteret ankommet, ser ut som et greit sett. Rundellene er vel ikke helt i toppkvalitet.
  5. Ser ut som de har operert begge typene, dvs både tverrstilt og langsgående tanker. Tenker at dette ikke er så viktig hvilken variant de får. Agusta Bell 47J er derimot helt ulik og er spesifikt nevnt. https://flyblader.com/onewebmedia/Bell 47.pdf
  6. Da har jeg fått et par bilder av "The green man" som den som påtar seg byggingen får tilgang på.
  7. Svar fra Flysamlingen. "Fire ble overtatt, ett gjort flydyktig, navngitt «The Green Man» etter bakkemannskapers favorittpub ved North Weald i England under krigen og fløy som en hack til vår/sommer 1946."
  8. Har følgende fra Slysamlingen: "Boken «Norske militærfly» av Mo/Sælensminde opplyser imidlertid at en ble overtatt av Luftforsvaret på Bardufoss 3. juli 1945, men havarerte kort tid senere under landing på Hattfjelldal flyplass".
  9. Flysamlingen opplyser at det skal ha vært i bruk en periode på Skattøra.
  10. Da sjekker jeg opp med flysamlingen om disse tvilsomme flyene. Takk!
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å besøke og/eller registrerer deg på vårt forum aksepterer du våre vilkår og personvernregler. Bruksvilkår.